Iranian Agriculture News Agency

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری توصیه کرد:

باغات گردو چهارمحال و بختیاری نیازمند یک دوره آبیاری زمستانی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش بارندگی‌های زمستانی و تداوم خشکسالی‌ها در این استان گفت: باغ‌داران نسبت به آبیاری یک دوره درختان گردو در زمستان امسال اقدام کنند.

باغات گردو چهارمحال و بختیاری نیازمند یک دوره آبیاری زمستانی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، ابراهیم شیرانی تاکید کرد: در طرح‌های جدید توسعه باغات و همچنین باغ‌های مجهز به سیستم‌های نوین، امکان آبیاری در زمستان وجود ندارد، اما باغدارانی که باغ آنها با منابع آب از چشمه‌ها، قنات‌ها و یا آب‌های قابل برداشت آبیاری می‌شود، باید برای جلوگیری از خشک شدن درختان گردو، حداقل یک دوره آبیاری در فصل زمستان را انجام دهند.

شیرانی تصریح کرد: هم‌اکنون هفت هزار هکتار باغ گردو در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از این سطح پنج هزار هکتار بارور و بقیه نهال و غیربارور است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: میزان بارش‌های سال آبی جاری در این استان نسبت به میانگین بلندمدت ۳۳ درصد کاهش دارد.

مهران چراغپور تاکید کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی، نبود بارش موثر در بهمن‌ماه جاری، بارش‌های اسفندماه امسال نیز به‌صورت باران است که این موضوع باعث تداوم روند خشک‌سالی در چهارمحال و بختیاری خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید