Iranian Agriculture News Agency

شعار امسال هفته منابع طبیعی؛ همه با هم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی

دیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور روز شنبه در گفت وگو با مرکز اطلاع‌رسانی این سازمان، درباره هفته منابع طبیعی و مراسم برگزاری آن گفت: امسال هفته منابع‌طبیعی و آبخیزداری همانند سال گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با هدف اشاعه سنت حسنه درختکاری و ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۲ اسفندماه و با شعار «همه با هم جهاد، برای حفاظت از منابع‌طبیعی» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

شعار امسال هفته منابع طبیعی؛ همه با هم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی

به گزارش ایانا، عباس سمیعی مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور روز شنبه در گفت وگو با مرکز اطلاع‌رسانی این سازمان، درباره هفته منابع طبیعی و مراسم برگزاری آن گفت: امسال هفته منابع‌طبیعی و آبخیزداری همانند سال گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با هدف اشاعه سنت حسنه درختکاری و ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۲ اسفندماه و با شعار «همه با هم جهاد، برای حفاظت از منابع‌طبیعی» در سراسر کشور برگزار می‌شود. 

سمیعی افزود: ۱۵ تا ۲۲ اسفندماه هر سال «هفته منابع طبیعی و آبخیزداری» است و نخستین روز این هفته در تقویم تاریخ به نام روز «درختکاری» نامگذاری شده است که در این روز مردم با حضور در عرصه‌های منابع‌طبیعی با کاشت درخت به استقبال سال نو می‌روند و با انجام این کار نمادین در آستانه بهار، زندگی را به زمین باز می‌گردانند.

وی درختان را بخاطر کارکردهای ارزشمند حیاتی، نجات بخش زمین و زندگی بشر دانست و گفت: درختان دی‌اکسید کربن و گازهای مضر دیگر را جذب می‌کنند و اکسیژن پس می‌دهند تا از این طریق اکسیژن خالص را برای نفس کشیدن در اختیار ما قرار دهند.
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگل ها همچنین گفت: رهبر معظم انقلاب عنایت ویژه‌ای نسبت به پاسداری از فضای سبز و ترویج امر درختکاری دارند و توصیه هر ساله ایشان برای حفظ جنگل‌ها و مراتع حجت را برای صیانت از منابع طبیعی بر همگان تمام نموده است.
بر اساس این گزارش روزشمار هفته منابع طبیعی و آبخیزداری از سوی سازمان جنگل‌ها بدین شرح اعلام می‌گردد:
جمعه 15 اسفندماه؛ منابع طبیعی، درختکاری و توسعه پوشش گیاهی
شنبه 16 اﺳﻔﻨﺪماه؛ منابع طبیعی، آبخیزداری و آبخوانداری 
یک شنبه 17 اسفندماه؛ ﻣﻨﺎﺑﻊ طبیعی، فرهنگ و رسانه
دوشنبه 18 اسفندماه؛  ﻣﻨﺎﺑﻊ طبیعی،حفاظت و قانون
سه شنبه 19 اسفندماه؛ منابع طبیعی و آموزه‌های دینی
چهارشنبه 20 اسفندماه؛ منابع طبیعی، آموزش و پژوهش
پنج شنبه 21 اسفندماه؛  ﻣﻨﺎﺑﻊ طبیعی، خانواده و مسئولیت اجتماعی
جمعه 22 اسفندماه؛ منابع طبیعی، ایثار و شهادت

* بر اساس این گزارش، دستورالعمل اجرایی برگزاری هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با تعیین رویکردها و سیاست‌ها از سوی ستاد برگزاری هفته تعیین و به سازمان‌های جهاد کشاورزی و ادارات کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری سراسر کشور ابلاغ شده است. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید