Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی فارسان اعلام کرد:

هویت گذاری 13 هزار راس دام سبک و سنگین در فارسان

مدیر جهادکشاورزی فارسان با اشاره به طرح هویت گذاری دام گفت :تاکنون در شهرستان فارسان حدود ۱۳ هزار راس دام سبک و سنگین شامل ۹ هزار راس دام سبک و چهار هزار راس دام سنگین در این شهرستان هویت‌گذاری شده است.

هویت گذاری 13 هزار راس دام سبک و سنگین در فارسان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، ابراهیم کوچکی با بیان اینکه هزینه هویت‌گذاری دام به عهده دامدار است، اظهار داشت: عاملان اجرای کار پیش از این از سوی جهادکشاورزی تعیین و اکنون از سوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مشخص می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه پس از انجام هویت‌گذاری اطلاعات در سامانه ثبت می‌شود، افزود: این کار به صورت ادامه‌دار است و به صورت منظم رصد و پایش در این زمینه انجام می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فارسان تاکید کرد: طرح هویت‌گذاری دام برای دام‌های دامدارای‌های سنتی و صنعتی اجرا می‌شود.

کوچکی تصریح کرد: طبق آمار سال گذشته شهرستان فارسان دارای ۵۰ هزار و ۲۹ راس گوسفند و بره، ۹ هزار راس گاو و گوساله و ۹ هزار و ۵۰۰ راس بز و بزغاله بوده است.

وی همچنین به توزیع نهاده در این شهرستان اشاره و بیان کرد: با توجه به رویکرد وزارتخانه نهاده براساس تعداد دام موجود و پروانه‌های بهره‌برداری برای هویت‌گذاری دام جذب و توزیع شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فارسان با بیان اینکه نهاده به میزان کافی وجود دارد، خاطرنشان کرد: امسال تقریبا دو هزار و ۲۲۰ تن خوراک و نهاده دامی برای بخش سنتی و یک هزار تن نهاده در بخش صنعتی توزیع شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید