Iranian Agriculture News Agency

۸ واحد راکد صنایع کشاورزی در استان بوشهر به مدار تولید برگشت

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با تلاش‌های صورت گرفته هشت واحد راکد صنایع کشاورزی در استان بوشهر به مدار تولید برگشتند.

۸ واحد راکد صنایع کشاورزی در استان بوشهر به مدار تولید برگشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، مصطفی قلی‌پور مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، گفت: در راستای فعال‌سازی واحدهای تولیدی و صنعتی حوزه کشاورزی استان بوشهر تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته و حمایت لازم در بخش‌های مختلف انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی در بخش‌های صنایع فرآوری خرما، فرآوری آبزیان و سردخانه‌های نگهداری محصولات کشاورزی تاکنون هشت واحد با برنامه ریزی های صورت گرفته و هدایت سرمایه گذاران به سمت واحدهای راکد بخصوص در حوزه آبزیان واحدهایی که سال‌ها راکد بودند وارد چرخه تولید شده و ایجاد اشتغال کردند.

افزایش ظرفیت فرآوری

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: این واحدها در شهرستان‌های دیر، کنگان و تنگستان مستقر هستند که زمینه ایجاد اشتغال و تولید و افزایش ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی و شیلاتی استان را در پی خواهند داشت.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های دولت مبنی بر فعال سازی واحدهای راکد و تأکیدات استاندار بوشهر، هشتمین واحد راکد صنایع تبدیلی و غذایی در زمینه تولید و بوجاری بذر با ظرفیت پنج تن در ساعت در تنگ ارم شهرستان دشتستان نوسازی و بازسازی و فعال شد.

توسعه واحدهای بوجاری

قلی‌پور تصریح کرد: شهرستان دشتستان و مناطق و بخش‌های تنگ ارم و بوشکان یکی از مراکز مهم تولید و زراعت گندم و جو آبی استان بوده و این واحد صنایع تبدیلی بوجاری بذر نقش بسزایی در بوجاری بذر در شهرستان و استان دارد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در حال حاضر شش واحد صنایع بوجاری انواع بذر در استان بوشهر فعالیت دارند.

وی گفت: در استان بوشهر سالانه به حدود ۱۴ تا ۱۵ هزار تن انواع بذر گندم و جو نیاز است که می‌توان در این زمینه انواع بذرهای اصلاح نژاد یافته را تولید، تکثیر، ضدعفونی و افت کشی کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید