Iranian Agriculture News Agency

طهماسبی:

اساسنامه سازمان تعاون روستایی باید مورد توجه قرار گیرد

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: سه محور هدایت، حمایت و نظارت در اساسنامه سازمان تعاون روستایی باید مورد توجه قرار گیرد.

اساسنامه سازمان تعاون روستایی باید مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرنگار ایانا؛ محمدعلی طهماسبی مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران در پنجمین جلسه تخصصی حوزه نمایندگی ولی فقیه که با موضوع نقش اتحادیه تولیدی بخش کشاورزی در اقتصاد مقاومتی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب برگزار شد، گفت: اساسنامه سازمان مرکزی تعاون روستایی مهجور مانده و انجام وظایف این سازمان را دچار چالش کرده است.

وی با اشاره به وجود سه محور هدایت، حمایت و نظارت در اساسنامه تعاون روستایی، تصریح کرد: محور هدایت به آموزش و آشنایی افراد به حقوق خود و اعضا در اتحادیه های ملی و استانی اشاره دارد که اگر این مهم عملیاتی شود شاهد انحراف کمتری در این بخش خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران درباره حمایت عنوان شده در اساسنامه نیز، گفت: باید بتوانیم پشتوانه مالی در قوانین حقوقی، سخت افزاری، نرم افزاری و فعالیت‌های زیربنایی از جمله انبار، سردخانه، مبادلات تجاری و بازار ایجاد کنیم.

 وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به بخش نظارت در اساسنامه سازمان تعاون روستایی ایران، یادآور شد: شعار سازمان تعاون روستایی ایران پرهیزگاری است و باید حسابرسی و نظارت را در این حوزه افزایش دهیم.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ضمن درخواست از روحانیت و نماینده ولی فقیه در این بخش، گفت: سرمایه اقتصادی و سرمایه اجتماعی اهمیت زیادی  دارد به طوری که سرمایه اجتماعی باید توجه مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

طهماسبی با اشاره به اینکه بزرگترین سرمایه ها می‌تواند توسط تعاونی‌ها شکل بگیرد، گفت: متاسفانه بین تشکیلات گسست به وجود آمده و در پی بازسازی آن هستیم.

به گفته طهماسبی؛ وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم برجسته کردن نقش تعاونی ها تاکید دارد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید