Iranian Agriculture News Agency

افتتاح و کلنگ زنی پروژه های کشاورزی و زیربنایی در سپیدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: همزمان با دهمین روز از دهه مبارک فجر 6 طرح تولیدی کشاورزی با اعتباری بالغ بر 167میلیارد ریال افتتاح و یک پروژه صنایع کشاورزی با اعتباری بالغ بر 42 میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

افتتاح و کلنگ زنی پروژه های کشاورزی و زیربنایی در سپیدان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی نصیری تصریح کرد: جاده بین مزارع به طول یک کیلومتر با اعتباری بالغ بر 700 میلیون ریال در بخش مرکزی به بهره برداری رسید به طوری که 100 هکتار از مزارع دشت مور اردکان از توابع شهرستان سپیدان تحت پوشش قرار گرفته و 240 بهره بردار از مزایای آن بهره مند می شوند.

افتتاح گلخانه کوچک مقیاس تولید گل و گیاهان زینتی

وی همچنین با اشاره به مقام اول شهرستان سپیدان در زمینه تعداد گلخانه ها و تولید گل در استان فارس عنوان کرد: برای اولین بار در این شهرستان گلخانه کوچک مقیاس تولید گل و گیاهان زینتی به مساحت 1040 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال، 3 نفر اشتغال زایی و تولید سالانه 80 هزار گلدان از انواع گیاهان آپارتمانی افتتاح شد.

نصیری در آیین افتتاح یک طرح گلخانه سبزی و صیفی بیان کرد: این پروژه در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال به بهره برداری رسید که موجب اشتغال چهار نفر به صورت مستقیم و سه نفر به صورت غیر مستقیم می شود.

کلنگ زنی یک واحد تولید چیپس میوه

او در مراسم کلنگ زنی یک واحد تولید چیپس میوه با بیان اینکه شهرستان سپیدان قطب تولید محصولات مختلف کشاورزی است، اظهار کرد: ایجاد صنایع تبدیلی به منظور کاهش ضایعات محصولات کشاورزی از اولویت های جهاد کشاورزی بوده است و در این راستا با حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران در جهت اخذ مجوزهای لازم در کمترین زمان ممکن تلاش نموده است.

این مقام مسئول افزود: این واحد تولیدی در زمینه تولید چیپس و پوره میوه، تولید سرکه و تولید غذای کودک با ظرفیت 300 تن و اعتباری بالغ بر 42 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 3500 مترمربع افتتاح خواهد شد.

افتتاح یک طرح گاوداری شیری

وی همچنین در آیین افتتاح یک طرح گاوداری شیری با اشاره به حمایت دولت از دامداران در جهت استقلال و امنیت غذایی ابراز کرد: این واحد تولیدی با 50 راس گاو شیری و تولید سالانه 200 تن شیر در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع و اعتباری حدود 30 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است که موجب اشتغال 20 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم خواهد شد.

افتتاح یک واحد مرغداری گوشتی

نصیری در ادامه ضمن افتتاح یک واحد مرغداری گوشتی 45 هزار قطعه ای عنوان کرد: میزان سرمایه گذاری این پروژه 70 میلیارد ریال بوده و در زمینی به مساحت 12 هزار مترمربع احداث شده است بطوریکه 25 نفر اشتغالزایی بصورت مستقیم و غیرمستقیم خواهد داشت.

افتتاح یک طرح بره پرواری

او همچنین با افتتاح یک طرح بره پرواری 500 راسی بیان کرد: این طرح در زمینی به مساحت 5000 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد ریال به بهره برداری رسید و 20 نفر اشتغالزایی داشته است.

در این مراسم حسن همتی سرپرست فرمانداری شهرستان سپیدان ضمن استماع و توجه به مسائل و مشکلات بهره برداران اظهار کرد: در مجموعه ادارات شهرستان سپیدان اتحاد و انسجام و یکپارچگی جهت رفع مشکلات و موانع تولید و سرمایه گذاران وجود دارد.

وی با اشاره به رتبه سوم شهرستان سپیدان در بخش صنعت گفت: مسئولیت بزرگی بر دوش مسئولان و مردم شهرستان سپیدان در زمینه ارتقا رتبه بخش صنعت به ویژه صنایع کشاورزی است.

همتی در پایان خواستار توجه مسئولان شهرستان به مسائل و مشکلات بهره برداران شد و بیان کرد: با توجه به کشاورزی بودن شهرستان سپیدان، لازم است با برنامه ریزی های مناسب کمک کنیم که این بخش از آسیب هایی که با آن مواجه است، صدمه کمتری ببیند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید