Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه‌شمالی:

27 تغییر‌ کاربری غیرمجاز در سوادکوه‌شمالی شناسایی شد

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه‌شمالی از شناسایی 27 مورد تغییر‌کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان در سه ماه اخیر خبر داد.

27 تغییر‌ کاربری غیرمجاز در سوادکوه‌شمالی شناسایی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، قاسم حکمت‌شعار گفت: با هدف حفظ بستر تولید و امنیت غذایی جامعه طی سه ماهه سوم امسال، 27 مورد تغییر‌ کاربری غیرمجاز به مساحت دو هزار و 270 مترمربع در زمین‌های کشاورزی شهرستان سوادکوه‌شمالی شناسایی شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه‌شمالی بیان کرد: با هدف تقویت مشارکت مردمی و نظارت همگانی برای حفاظت از اراضی کشاورزی، این مدیریت در ایام تعطیلات نیز آمادگی دریافت گزارش‌های مردمی در حوزه تغییر‌ کاربری زمین‌های زاعی و باغ‌ها، جلوگیری از تفکیک و خرد‌کردن زمین‌های کشاورزی، استفاده غیرمجاز از اراضی واگذاری و اراضی کشاورزی رها‌شده برای حفاظت از اراضی کشاورزی را دارد.

حکمت‌شعار اظهار کرد: با پیگیری و تلاش کارشناسان مدیریت این شهرستان دی ماه امسال 2 مورد اراضی بایر به مساحت 7 هزار مترمربع مستعد به کشت محصولات زراعی در این شهرستان شناسایی و احیا شد.

این مسوول با اشاره به اهمیت اجرای طرح شناسایی زمین‌های بلا‌کشت و بایر، تصریح کرد: زیر کشت نرفتن عمدی زمین‌های کشاورزی به منزله تغییر کاربری است و در همین امر دولت با اعمال قانون با متخلفان برخورد می‌کند.

وی با اشاره به رصد مستمر گشت حفاظت از اراضی این مدیریت از فعالیت‌های بخش کشاورزی شهرستان تأکید کرد: روش برخورد با افراد متخلف طبق ضوابط و مقررات قانون و با اعلام اخطار کتبی به آنان در فصل پاییز و بهار اقدام به کشت نکنند، بعد از روند قانونی پرونده قضایی تشکیل و نسبت به ابطال سند اولیه اقدام و سپس سند زمین به نام دولت مصادره می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید