Iranian Agriculture News Agency

واکسیناسیون بیش از 32 هزار قطعه طیور علیه بیماری نیوکاسل در سمنان؛ رونمایی از سامانه سهند

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از واکسیناسیون 32 هزار و 750 قطعه طیور برای مقابله با بیماری نیوکاسل در روستاهای این استان خبر داد.

واکسیناسیون بیش از 32 هزار قطعه طیور علیه بیماری نیوکاسل در سمنان؛ رونمایی از سامانه سهند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، حمیدرضا حسینی در نشستی با خبرنگاران استان سمنان اظهار کرد: همزمان با دهه مبارک فجر 16 برنامه در استان سمنان اجرا شد.

وی با اشاره به افتتاح 2 پروژه در دهه فجر در استان سمنان گفت:  خط 2 کشتارگاه تمام‌اتوماتیک طیور در غرب استان سمنان به بهره‌برداری رسید که برای افتتاح این کشتارگاه 60 میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی و آورده شخصی هزینه شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه اینکه حدود هفت هزار تن گوشت در این کشتارگاه تولید می‌شود افزود: با راه‌اندازی این کارخانه برای 20 نفر به‌صورت مستقیم و 60 نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شد.

حسینی از افتتاح کارخانه خوراک دام در شهرستان دامغان نیز خبر داد و افزود: این کارخانه که با اعتبار 80 میلیارد تومان به بهره برداری رسید یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های کشور است.

وی اضافه کرد: با افتتاح این کارخانه سالانه 28 هزار و 800 تن انواع نهاده دامی در این کارخانه تولید می‌شود.

رونمایی از سامانه سهند در سمنان

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در این نشست از سامانه سهند (سامانه نظارت دامپزشکی) رونمایی کرد.

حسینی با بیان اینکه سامانه سهند مختص استان سمنان است؛ گفت: با کمک این سامانه در بازدیدهای نظارتی نیازی به استفاده از کاغذ نیست.

وی این سامانه در حوزه نظارت و بهداشت عمومی، مراکز عرضه شهر در حوزه تشخیص و درمان و در حوزه قرنطینه خدمات ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید