Iranian Agriculture News Agency

به مناسبت دهه فجر و با حضور معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

خط تولید دو تراکتور جدید در کارخانه تراکتورسازی تبریز- ایران افتتاح شد

به مناسبت دهه فجر، خط تولید دو تراکتور جدید در کارخانه تراکتورسازی تبریز- ایران، با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ، استاندار آذربایجان شرقی ، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی افتتاح شد.

خط تولید دو تراکتور جدید در کارخانه تراکتورسازی تبریز- ایران افتتاح شد

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  استاندار آذربایجان‌شرقی در مراسم افتتاح خط تولید این تراکتورها، گفت: کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از یک جامعه مصرفی به یک کشور مولد با اقتصادی پویا تبدیل شده است و با وجود تحریم های ظالمانه دشمنان در عرصه های مختلف تحولات شگرفی در این کشور به وقوع پیوسته است.

 محمدرضا پورمحمدی، افزود: کشور ما فقط در حوزه اقتصاد شاهد تحولات نبوده بلکه این کشور از زمانی که ژاندارم خلیج فارس بود اکنون به عنوان یکی از هفت قدرت برتر جهان تبدیل شده است و در حوزه علم و فناوری نیز اکنون به رتبه ۱۶ جهان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه می شود دهها مثال این چنینی از پیشرفت کشور بیان کرد، اظهار داشت: آذربایجان شرقی نیز به تبع کشور که به فرمایش رهبری سر ایران است به پیشرفت های زیادی دست یافته و هم اکنون چهار درصد صنایع کشور مانند تراکتورسازی، ماشین سازی، چرخشگر، ایدم و موتوژن در این استان است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به خدمات ارزشمند این صنایع به استان و سایر استان های کشور، گفت: در سال گذشته صادرات غیرنفتی استان به خارج ۵۰ درصد رشد یافت و در شرایط کرونایی نیز هیچ واحد تولیدی تعطیل و کارگری تعدیل نشد.

 پورمحمدی، ادامه داد: این استان در میزان سرمایه گذاری در واحدهای ایجادی و توسعه ای رتبه اول کشور را کسب کرد و نرخ بیکاری آن از متوسط کشوری که ۱۰.۳ درصد است، پایین تر بوده و ۹ درصد است.

وی با اشاره به اینکه پایین بودن نرخ بیکاری از متوسط کشور در این استان به علت غیرت آذربایجانی هاست نه رفاه زدگی، یادآوری کرد: مردم این منطقه اگر کاری نتوانند در این استان برای خود فراهم کنند با مهاجرت به سایر استان ها در آن ها مشغول به کار می شوند.

 پورمحمدی، با بیان اینکه به همین علت آذربایجان شرقی از استان های مهاجرفرست کشور است، افزود: فرایند حمایت و مکانیزم مورد انتظار در این استان در این زمینه کند بوده و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیاز است در این زمینه تلاش کنند. 

 

 

  

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید