Iranian Agriculture News Agency

به مناسبت دهه فجر؛

اعطای دو پروانه زنجیره ارزش به شرکتی در فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: به مناسبت ایام الله دهه فجر در آیینی پروانه فعالیت دو زنجیره ارزش سیب و پرتقال به شرکت سمیران سلامت اعطا شد.

اعطای دو پروانه زنجیره ارزش به شرکتی در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حسین پژمان اظهار کرد: بازار رسانی محصولات کشاورزی از چالش های اساسی است بنابراین با وصل کردن حلقه های تامین نهاده، تولید و بازرگانی به یکدیگر؛ بخش عمده ای از مشکلات حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اولین زنجیره تولید محصولات گلخانه ای در استان فارس شکل گرفته است، افزود: این کار بسیار ارزنده نیز توسط مجموعه سمیران سلامت رقم خورده است و به زودی پروانه فعالیت سبزی و صیفی صادر می شود.

پژمان اظهار کرد: حلقه های مختلف شامل تامین نهاده، تولید نشاء، تولید محصولات گلخانه‌ای، بسته بندی و بازار در این مجموعه در کنار یکدیگر قرار گرفتند.

11 مجموعه زنجیره ارزش در فارس سازماندهی شد

در ادامه این آیین مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه پیش از این کشاورزی ما بر مبنای اصول تولید محور بوده است،گفت: گاهی مشکلات در زمان عرضه محصول در بازار آنقدر فراوان بود که افت شدید قیمت محصول را به دنبال داشت.

انوشیروان کاظمی با اشاره به اینکه امروز دنیا در مسیری حرکت می کند که کشاورزی بر مبنای بازار محوری باشد، اظهار کرد: شرکت سمیران سلامت با کمک مجموعه جهاد کشاورزی موفق شده است که حلقه‌های مختلف زنجیره ارزش را به هم متصل کند.

به گفته وی؛ سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تاکنون پروانه زنجیره ارزش برای 11 پروژه مهم بخش کشاورزی صادر کرده است.

کاظمی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی ها امید می رود در یک فرآیند پنج ساله قریب به 50 درصد از تولیدات بخش کشاورزی در قالب زنجیره های ارزش ساماندهی شود، اظهار کرد: ایجاد زنجیره ارزش، کاهش نیاز به نقدینگی و ضایعات، افزایش بهره‌وری، تعادل در عرضه و تقاضا، افزایش کیفیت، بهبود ارزش افزوده و انتفاع تولید کننده و مصرف کننده را به دنبال دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید