Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان چای کشور در گفتگو با ایانا خبر داد:

احیای ۳۵۰ هکتار از اراضی باغات چای در سال 99

رئیس سازمان چای کشور از احیای ۳۵۰ هکتار از اراضی باغات چای در سال 99 خبر داد.

احیای ۳۵۰ هکتار از اراضی باغات چای در سال 99

حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا از احیای ۳۵۰ هکتار از اراضی باغات چای سال 99خبر داد و گفت: به مناسبت ایام الله دهه فجر ۳۰ هکتار از باغات احیا شده به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اشتغال ایجاد شده در باغات رها شده چای در استان های گیلان و مازندران، افزود: با بهره برداری از 30 هکتار از باغات چای رها شده که طی 1 سال گذشته اقدام به احیای آن شده است، 25 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه 28هزار هکتار باغ چای در استان های شمالی کشور وجود دارد، یادآور شد: در حال حاضر  6هزار هکتار باغ چای رها شده وجود دارد که برای احیای آن تلاش می کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های سازمان چای کشور احیای باغات رها شده بوده و در این راستا تسهیلاتی توسط سازمان به چایکاران ارائه می‌شود.

به گفته جهانساز؛ سازمان چای کشور تسهیلاتی را برای احیای باغات رها شده در نظر گرفته که شامل پرداخت 25 میلیون تومان به ازای احیای هر هکتار باغ چای است.

رئیس سازمان چای کشور ادامه داد: بازپرداخت این تسهیلات 4 ساله با سود 4 درصد بوده و خوشبختانه برای پرداخت این تسهیلات به چایکاران هیچ محدودیتی وجود ندارد. 

وی از دلایل اهمیت احیا باغات چای را افزایش تولید و اشتغال عنوان کرد و گفت: این مهم سبب می‌شود تا شاهد کاهش مهاجرت از روستا به شهر و افزایش درآمد چای‌کاران باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید