Iranian Agriculture News Agency

همزمان با دهه مبارک فجر محقق شد.؛

تأمین نشاء 800 هکتار از اراضی کشاورزی کشور با افتتاح 2 واحد گلخانه ای در نظرآباد

در پی افتتاح پروژه های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد در چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی 2 واحد گلخانه ای به مساحت بیش از 20000 متر مربع با حضور فرماندار این شهرستان افتتاح شد.

 تأمین نشاء 800 هکتار از اراضی کشاورزی کشور با افتتاح 2 واحد گلخانه ای در نظرآباد

به گزارش خبرنگار ایانا دذ استان البرز؛ در نهمین روز از دهه مبارک فجر  قاسمی فرماندار شهرستان با همراهی بخشدار  تنکمان و  بدرزاده مدیر  جهادکشاورزی شهرستان و روسا و مدیران ادارات شهرستان نظرآباد ضمن ادای احترام به مقام شهدای گرانقدر و تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی (ره)، مزار شهدای والا مقام روستای بختیار در بخش تنکمان را گلباران شد.

در ادامه گلخانه  جواد چمن گشت به مساحت ۱۲۵۰۰ متر مربع و گلخانه  محمدرضا جعفری به مساحت ۷۶۶۸متر مربع در روستای بختیار با توان تولید سالانه حدود ۸۰ میلیون نشا در سینی و اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم ۵۰ نفر افتتاح شد.

باتوجه به کسب رتبه نخست شهرستان نظرآباد در توسعه گلخانه ای کشور، این دو واحد گلخانه ای با اهداف کاهش تلفات بذر و پیش رس و پس رس نمودن محصولات و کاهش مصرف آب و کاهش طول دوره رشد و نیز تامین نشاء استان و سایر استان های کشور افتتاح شده که برای حدود ۸۰۰ هکتار اراضی کشاورزی امکان تولید نشاء را میسر می کند.

در خاتمه از واحد دامپروری ملارد شیر با ۵۰۰۰ راس دام و توان تولید ۱۱۰ تن شیر در روز و میزان اشتغال ۱۵۰ نفر بازدید به عمل آمد و عمده مشکلات این واحد تولیدی با حضور ریاست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بررسی شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید