Iranian Agriculture News Agency

سرپرست یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران خبرداد

رفع تصرف از 190 هکتار اراضی ملی استان تهران

حفاظت از منابع طبیعی با رویکرد پیشگیرانه

سرپرست یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران با بیان اینکه حفاظت از عرصه های منابع طبیعی به عنوان مهم ترین و رکن اصلی فعالیت ها در حوزه منابع طبیعی به شمار می رود، از رفع تصرف 190 هکتار اراضی ملی در سطح استان تهران طی ده ماهه سال جاری خبر داد.

رفع تصرف از 190 هکتار اراضی ملی استان تهران

به گزارش خبرنگار ایانا در  استان تهران سرهنگ احمد ناصری سرپرست یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهرانبا بیان این مطلب افزود: رفع تصرفات انجام شده شامل 90 هکتار در راستای اجرای 134 فقره تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع و 100 هکتار نیز در راستای اجرای 88 فقره حکم قطعیت یافته از سوی مراجع قضائی بوده است.

وی ادامه داد: اعتقاد بر این است که توجه به حفاظت، توجه به سایر بخش ها است چرا که اگر حفاظت ازعرصه های منابع طبیعی به خوبی انجام شود زمینه برای ادامه فعالیت ها در حوزه منابع طبیعی و استمرار آنها فراهم خواهد شد و طرح و پروژه ها به درستی به مرحله اجرا در می آید.

این مسئول یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران با اشاره به اینکه حفاظت از عرصه های ملی با رویکرد پیشگیرانه در دستور کار قرار دارد اظهار داشت: با اقدامات و تدابیر به عمل آمده و فعالیت اکیپ های گشت و مراقبت، اراضی ملی مورد رصد و پایش شبانه روزی قرار داشته و با افراد سودجو که قصد دست اندازی به انفال و عرصه های منابع طبیعی را داشته باشند برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی تأکید کرد: اکیپ های گشت و مراقبت به طور مستمر در سطح استان فعال هستند و در ایام تعطیلات و خاص گشت های حفاظتی به صورت ویژه اقدام به حفاظت و مراقبت از این عرصه ها می کنند.

سرهنگ ناصری به دیگر اقدامات پیشگیرانه حفاظتی اشاره و خاطر نشان کرد: علاوه بر گشت های حفاظتی، اقدامات پیشگیرانه دیگری در قالب های مدیریت چرا و کنترل دام در مراحل فصل کوچ، فصل چرا و پایان این فصل، عملیات اطفای حریق در عرصه های جنگلی و مرتعی و همچنین اقدامات کنترلی بر روی معادن را می توان نام برد.

وی از عموم مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در عرصه های ملی فوراً مراتب را از طریق شماره تلفن 1504 و یا سامانه 139 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید