Iranian Agriculture News Agency

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی فارس:

خطر کهنسالی، کشاورزی فارس را تهدید می کند

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید براینکه فارس در زمینه های دانش، نیروی کار و جوانان شایسته کمبودی ندارد، تصریح کرد: خطری که شاید کشاورزی ما را در آینده تهدید کند بالا رفتن سن کشاورزان است، به همین دلیل ما باید به جوانان بها دهیم و تلفیقی از جوانان و میانسالان را در بخش کشاورزی بکار گیریم تا موفق تر شویم.

خطر کهنسالی، کشاورزی فارس را تهدید می کند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سید محسن قائمی در آیین تجلیل از کشاورزان نمونه ملی استان فارس با اشاره به ظرفیت های ایجاد شده پس از انقلاب در بخش کشاورزی و سایر بخش های اقتصادی کشور، بر ضرورت توجه به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: نکته مهم در این بیانیه این است که شخص مقام معظم رهبری تاکید دارند که این بیانیه تشریح و مطالبه گری شود.

وی با اشاره به اینکه امسال را مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری کردند، ابرازکرد: دستیابی به جهش تولید در بخش کشاورزی از مسیر دانش بنیان شدن این بخش می گذرد.

این روحانی، کشاورزی دانش بنیان را بستر جهش تولید عنوان کرد و ادامه داد: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم توصیه‌هایی را عنوان می کنند که اولین آنها توصیه به علم و پژوهش است.

قائمی با بیان اینکه در بیانیه گام دوم تاکید شده دانش، آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور به حساب می آید، افزود: ایشان می فرمایند اروپا با مجهز شدن به دانش و علم، خودش را ۲۰۰ سال به دنیا تحمیل کرد و نتیجه این تسلط به علم و دانش، این شد که سبک زندگی شان را به ما تحمیل کردند؛ مقام معظم رهبری می فرمایند ما به دنبال سوء از دانش مانند آنچه غرب کرد توصیه نمی کنیم.

وی در تشریح بیشتر این موضوع گفت: این بدین معنی است که ما حاضریم همین علم و دانش را در اختیار دیگران هم قرار دهیم و سبک زندگی خودمان را مبتنی بر تعالیم اسلام پیاده کنیم.

او از دیگر نکات مورد تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم اینگونه بیان می کند که ما با وجود شنا در جهت مخالف جریان دشمن ساز، به رکوردهای بزرگی دست بافتیم و این نعمت بزرگی است که به خاطر آن باید روز وشب خدا راسپاس  بگویم.

این روحانی با تاکید براینکه ما در این چهل و دو سال موفق بوده ایم، گفت: نمونه این موفقیت ها را می توان در همین هفت نمونه کشوری و ۹۷ نمونه استانی مشاهده کرد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس دستیابی به آمار برداشت ۱۲۰ تن چغندر پاییزه و یا برداشت ۱۰۰ تن لیمو را نیز نتیجه خودباوری و مسلح شدن به علم و دانش و توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مجهز شدن به سلاح علم و دانش دانست.

قائمی در بخش دیگری از سخنان خود به مباحث اقتصادی از دیدگاه مقام معظم رهبری  نیز اشاره کرد و گفت: ایشان در مورد  اقتصاد می فرمایند اقتصاد یک نقطه کلیدی و تعیین کننده است و اقتصاد قوی، عامل مهم سلطه ناپذیری و نفوذ ناپذیری کشورهای بیگانه است.

وی با تاکید براینکه با اقتصاد قوی می توانیم با دشمنان مقابله کنیم، تصریح کرد: ما الان در بخش های اقتصادی مشکل داریم و تعارفی هم ندارد، ما به قدری که در زمینه‌های دیگر کار کردیم در زمینه اقتصاد خوب کار نکردیم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی براینکه در جامعه اسلامی اقتصاد هدف نیست، ابرازکرد: با این حال اقتصاد وسیله ای است که بدون آن نمی شود به سایر اهداف رسید؛ بنابراین توجه به این نکته خیلی مهم است که از دانش  و اقتصاد در زمینه دستیابی به کشاورزی دانش بنیان استفاده کنیم.

قائمی درجمع بندی سخنان خود استان فارس را ایران کوچک توصیف کرد و گفت: این استان بیش از 10 درصد از محصولات کشاورزی کشور را تامین می کند اما هنوز جای کاربیشتری دارد و با توجه به ظرفیت های موجود می تواند بیش از اینها ادعا داشته باشد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید