Iranian Agriculture News Agency

برگزاری کارگاه آموزشی مبارزه با آفات چوبخوار نخیلات در شهرستان تنگستان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان گفت: کارگاه آموزشی مبارزه با آفات چوبخوار نخیلات در یکی از باغات حومه اهرم این شهرستان اجرا گردید.

برگزاری کارگاه آموزشی مبارزه با آفات چوبخوار نخیلات در شهرستان تنگستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، حمزه عباسی پور بحرانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان افزود: با توجه به فراوانی و گسترش روزافزون آفات چوبخوار نخیلات در حومه اهرم و شرایط خاص این منطقه و نظر به اهمیت باغات نخیلات در شهرستان تنگستان به ویژه در حومه اهرم با عنوان یکی از مهمترین و عمده ترین محصولات کشاورزی در این شهرستان، ضروری است تا در جهت مدیریت محصول و کاهش خسارت هرگونه عوامل خسارت زا در نخیلات و به ویژه آفات و در نتیجه افزایش تولید و ارتقا سطح آگاهی باغداران، آموزشهای تخصصی لازم به ویژه به صورت مدرسه در مزرعه در محل باغ به باغداران ارائه شد.

وی گفت: با توجه به خسارت این آفات و اهمیت نخیلات بخش عمده ای از مردم شهرستان به ویژه اهرم، طرح های تخصصی و پژوهشی متعددی در باغات حومه اهرم طی چند سال گذشته توسط بخش حفظ نباتات جهت بهره وری در اختیار باغداران منطقه قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان هدف از اجرای این کارگاه های آموزشی را معرفی و مقایسه و شناسایی انواع آفات چوبخوار و نحوه خسارت آنها به باغداران و نیز ارائه انواع روش های کاربردی مدیریت مبارزه و کاهش خسارت آفات، انجام امور به باغی و تغذیه اصولی نخیلات، اعلام کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید