Iranian Agriculture News Agency

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد؛

ضرورت افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت بهره وری در عوامل تولید در بخش کشاورزی گفت : باید آموزش و ترویج در این بخش در روستاها به معنای واقعی انجام شود و با ورود فناوری های نوین در بخش کشاورزی شاهد پیشرفت و تحول در این بخش باشیم.

ضرورت افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در آئین تجلیل از برگزیدگان ملی بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور با اشاره به اهمیت تولیدات بخش کشاورزی در تامین امنیت غذایی، اظهار کرد: کشاورزان و فعالان این حوزه نقش موثری در تامین مایحتاج مردم در ایام شیوع کرونا و تحریم‌ها داشتند، قطعا اگر زحمات این قشر نبود با مشکلات بسیاری مواجه می‌شدیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف اعم از راه، زیرساخت، پزشکی، علمی، کشاورزی و ...، گفت: ایران در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از بزرگترین‌ترین صادرکنندگان نفت بود، اما این بودجه حاصل از فروش نفت برای رفاه مردم هزینه نمی‌شد.

وی افزود: در حال حاضر بیش‌تر روستاها از امکانات رفاهی اولیه از جمله آب شرب سالم، برق، گاز، راه ارتباطی و ... برخوردار هستند، همچنین تحولات بسیاری در حوزه کشاورزی به وجود آمده است.

عباسی با تاکید بر اینکه باید بر آمار تولید محصولات کشاورزی و تعداد بهره‌برداران این حوزه یک تحلیل درست صورت بگیرد، بیان کرد: چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های بسیار بالایی در تولید محصولات کشاورزی دارد که در صورت حمایت ویژه از این قشر می‌توان از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به بحث آموزش و ترویج در حوزه کشاورزی، توضیح داد: باید آموزش و ترویج در این بخش در روستاها به معنای واقعی انجام شود، اگر این کار در روستاها مورد توجه قرار بگیرد و درآمد روستائیان در حوزه دامداری و کشاورزی به این شیوه افزایش پیدا کند، قطعا روستائیان به شهرها مهاجرت نمی‌کنند.

وی اصلاح بذر و نژاد دام را در افزایش تولیدات حوزه کشاورزی موثر دانست و بیان کرد: اصلاح بذر و نژاد دام می‌تواند موجب افزایش تولید و درآمد بهره‌برداران در این حوزه شود، همچنین افزایش تولید در حوزه کشاورزی موجب کاهش وابستگی به واردات می‌شود.

عباسی یادآور شد: امروز بهره‌برداران بخش کشاورزی با مشکلات زیادی در حوزه واردات مواد اولیه، واردات تجهیزات، مشکلات گمرکی، بیمه حمل و نقل، انتقال پول برای واردات و ... مواجه هستند، اما باوجود این مشکلات در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کردند و اجازه ندادند با مشکل جدی مواجه شویم، باید تلاش شود این مشکلات رفع شود.

لازم به ذکر است، در این آئین ۳۷۲ طرح گلخانه‌ای در سراسر کشور افتتاح و به بهره‌برداری رسید، این طرح‌ها برای حدود ۱۲ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کنند، همچنین در این آئین ۳۲ استدیو تولید برنامه‌های حوزه کشاورزی در کشور  به‌صورت ویدئو کنفزانس افتتاح شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید