Iranian Agriculture News Agency

استاندار آذربایجان شرقی؛

فناوری‌های نوین، نیاز بخش کشاورزی است

ایران از کشوری تک ‌محصولی به صادرکننده محصولات کشاورزی تبدیل شده است

استاندار آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه در بحث اصلاح ژنتیک و به‌نژادی، اقدامات خوبی در استان انجام شده است، گفت: باید دانش نو، فناوری‌های نوین و آموزش‌های امروزی بیش از پیش به‌ بخش کشاورزی وارد شود.

فناوری‌های نوین، نیاز بخش کشاورزی است

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان‌ شرقی  در مراسم تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی و افتتاح تعدادی از پروژه‌های این بخش، افزود: دهه فجر فرصت مناسبی است که موفقیت‌ها و دستاوردهای انقلاب را به مردم بازگو کنیم.

وی ادامه داد: شاید آن‌طور که بایسته و شایسته است اقدامات به خوبی بیان نشده و گاهی دچار خودسانسوری شده‌‌ایم و تعدادی نیز خواسته یا ناخواسته نقاط ضعف را پررنگ می‌کنند؛ هرچند نقد نیاز است ولی نباید به سیاه‌نمایی تبدیل شود.

 پورمحمدی اظهار داشت: باید به مردم گفت که ۴۰ سال قبل ایران یک کشور تک‌ محصولی و مصرفی مطلق بود ولی امروز به قدری تولید داریم که محصولات خود را به بازارهای جهانی صادر می‌کنیم.

وی گفت: امام خمینی(ره) خوداتکایی و اعتماد به نفس را به ملت ایران هدیه داد و اکنون شاهد آن هستیم که اتفاقات مهمی در بخش‌های مختلف کشور رخ می‌دهد.

در این مراسم، محمدتقی ممی‌پور تولیدکننده نمونه حبوبات دیم، رضا محمدیان تولیدکننده نمونه سیب درختی، محمود ابراهیمی تولیدکننده نمونه محصولات گلخانه‌ای، فاطمه ابوالعلایی زن نمونه مشاغل خانگی، عزیز قدرت‌پور بهره‌بردار نمونه نگهداری و بهره‌برداری از شبکه آبیاری و زهکشی، رضا رضایی تولیدکننده نمونه بذر، نادر فشنگچی تولیدکننده نمونه خوراک دام، محمد مهرزاد پرورش‌دهنده نمونه ماهیان سردآبی و محمود باقرزاده بهره‌بردار نمونه سازه‌ها و تاسیسات آبیاری به عنوان تولیدکنندگان نمونه ملی در بخش کشاورزی تجلیل و همچنین 81 تولیدکننده نمونه استانی معرفی شدند.

همچنین همزمان با افتتاح پروژه‌های بخش کشاورزی کشور که با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، 15 واحد کشت گلخانه‌ای با سرمایه‌گذاری 700 میلیارد ریال در استان آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید