Iranian Agriculture News Agency

6 نفر از کشاورزان استان البرز به عنوان نمونه ملی معرفی شدند

در سی و پنجمین دوره انتخاب و معرفی نمونه های ملی بخش کشاورزی کشور، از 6 کشاورز نمونه ملی استان البرز تقدیر بعمل آمد

6 نفر از کشاورزان استان البرز به عنوان نمونه ملی معرفی شدند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز؛ سی و پنجمین دوره انتخاب و معرفی نمونه های ملی بخش کشاورزی کشور، همزمان با سراسر کشور از طریق ویدیو کنفرانس و با سخنرانی رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی آغاز شد؛ این مراسم همزمان در استان البرز نیز با حضور استاندار البرز،  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز و مدیران دستگاه های تابعه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.

در این مراسم  از 170 بهره بردار و تولید کننده نمونه ملی بخش کشاورزی توسط ریاست جمهور قدردانی شد و خوشبختانه 6 نفر از کشاورزان استان البرز به عنوان نمونه ملی معرفی شدند و در استان نیز  از 55 نمونه استانی در استان البرز با اهدای لوح و تندیس تقدیر به عمل آمد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه،  با اشاره به اینکه مهمترین مأموریت وزارت جهاد کشاورزی، بحث امنیت غذایی ملت شریف ایران است اظهار کرد: نمونه هایی که امروز به صورت ملی و استانی مورد تجلیل قرار می گیرند کسانی هستند که بر اساس شاخص های ارزیابی، از منابع بهره وری بیشتری داشته اند و خوشبختانه استان البرز استانی است که با برخورداری از مؤسسات ملی و کشاورزان پیشرو همواره در امر کشاورزی پیشگام بوده است. 

مخبر با اعلام اینکه نیم درصد از اراضی کشاورزی کشور سهم استان البرز است، اعلام کرد: این استان از حیث تولید و عملکرد 2 درصد تولیدات بخش کشاورزی را داراست و خبر خوشتر اینکه انتخاب این نمونه ها آینه تمام نمای بخش کشاورزی استان است بطوری که از تمام حوزه ها نمونه ملی یا استانی داشتیم و البته کار انتخاب نمونه در استان البرز کار دشواری است چون رقابت نزدیک به هم است ایشان ضمن قدردانی از زحمات تولیدکنندگان بخش کشاورزی به ویژه برگزیدگان سی و پنجمین دوره،  ابراز امیدواری کرد زحمات و تجربیات این عزیزان به سایر کشاورزان منتقل شود.

مخبر ضمن تقدیر از زحمات و تلاش کشاورزان و تولیدکنندگان استان به ویژه تولید کنندگان برتر ملی و استانی در افزایش عملکرد و بهره وری در اراضی کشاورزی استان اعلام کرد از 180 پرونده که بر اساس شاخص های ارزیابی بررسی شد،  55 پرونده انتخاب و به کمیته ملی انتخاب نمونه ها معرفی شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز ضمن قدردانی از حمایت های استاندار محترم و معاونین ایشان در حوزه کشاورزی اظهار کرد:  شعار ما اینست که استان البرز را در حوزه کشاورزی دانش بنیان و فناورمحور معرفی کنیم و به این کار شتاب بیشتری بدهیم. وی با اعلام اینکه از مجموع 25 طرح جهش تولید در استان، 16 طرح در حوزه کشاورزی است ابراز امیدواری کرد گام های بزرگی برداشته شده و انشا الله با حمایت های استاندار و معاونین محترم ایشان هر چه زودتر به نتیجه برسد. 

در  خاتمه این مراسم از آقای قاسم حاجیان به عنوان تولید کننده شایسته تقدیر در زمینه تولید میوه های هسته دار، خانم شکوفه شهرزاد تولیدکننده برتر کشوری در زمینه تولید نهال کشت بافت، آقای رضا یکه زارع تولیدکننده برتر کشوری در زمینه جو آبی، آقای احمد عزیزی بهره بردار نمونه ملی در استفاده از سیستم های آبیاری تحت فشار، آقای احمد حضرتی تولیدکننده نمونه ملی بذر گندم؛ و تعاونی منابع طبیعی و آبخیزداری سیجان به عنوان تعاونی کشاورزی نمونه در سطح ملی با اهدای لوح و تندیس تقدیر به عمل آمد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید