Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

انتخاب نمونه‌های کشاورزی به افزایش ضریب دانش کشاورزی در مزارع کمک می‌کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در سی و پنجمین دوره مراسم معرفی و تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی با حضور معاونت امور هماهنگی اقتصادی استاندار ،رئیس سازمان و مدیران سازمان در سالن شهدای دولت برگزار شد ضمن خیر مقدم به اعضا حاضر در جلسه گفت : یکی از دلایل برگزاری چنین جلساتی و در عین حال انتخاب نمونه های کشاورزی تلاش جهت افزایش ضریب دانش در عرصه کشاورزی و الگو گیری از تجربه های مفید کشاورزان نمونه و افزایش ضریب نفوذ دانش کشاورزی است.

انتخاب نمونه‌های کشاورزی به افزایش ضریب دانش کشاورزی در مزارع کمک می‌کند

به گزارش خبرنگار ایانا دراستان کرمانشاه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در سی و پنجمین دوره مراسم معرفی و تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی با حضور معاونت امور هماهنگی اقتصادی استاندار ،رئیس سازمان و مدیران سازمان در سالن شهدای دولت برگزار شد ضمن خیر مقدم به اعضا حاضر در جلسه گفت: یکی از دلایل برگزاری چنین جلساتی و در عین حال انتخاب نمونه های کشاورزی تلاش جهت افزایش ضریب دانش در عرصه کشاورزی و الگو گیری از تجربه های مفید کشاورزان نمونه و افزایش ضریب نفوذ دانش کشاورزی است.

حاتمی در ادامه  گفت: طی چند سال اخیر با حمایت مدیران ارشد استان توفیقات خوبی در عرصه کشاورزی استان حاصل شده است و امروز کشاورزی استان حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

حاتمی افزود : امروز میزبان ۷۷ نفر از نمونه های استانی هستیم که در ۹۰ رشته ملی رقابت داشته اند و  در این رقابت ۱۰ نفر از کشاورزان موفق به کسب رتبه برتر شده اند.

حاتمی در ادامه با اشاره به تولیدات استان طی سال ۹۹ افزود : طی سال جاری موفق شدیم علی رغم محدودیت ها تولیدات استان را به ۵ میلیون ۷۸ هزار تن برسانیم و این مهم با تلاش چشمگیر کشاورزان و مدیران صورت گرفته و این در حالی است که تولیدات کشاورزی استان پیش از انقلاب ۸۰۰ هزار تن بوده است.

توسعه کشاورزی کرمانشاه حلال مشکلات عمده ای چون بیکاری در سطح استان است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد آفتابی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت : امروز شاهد توسعه وسیع علمی کشور در حوزه های مختلف هستیم و دشمنان این مرز بوم در عرصه های مختلف شاهد شکست در برابر عظمت مردم ایران جهت تقویت بنیه های علمی هستند.

وی در ادامه به ظرفیت های کشاورزی استان در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت : در عرصه های مختلف در زراعی ،باغی و دامی و...شاهد موفقیت های کشاورزی استان هستیم و این توفیقات می بایست برای زنده نگه داشتن امر تولید و اشتغال استمرار داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد آفتابی در ادامه با اشاره به جایگاه کشاورزی در قرآن گفت : در قرآن شأن و جایگاه کشاورزی بخوبی روشن شده است و بسیاری از ائمه ما در اسلام به دلیل نقش و جایگاه کشاورزی به دامداری و کشاورزی پرداخته اند.

وی سپس به عوامل موثر توسعه کشاورزی پرداخت و افزود : مدیریت آب اصلی ترین مقوله توسعه کشاورزی است، و بکارگیری تکنولوژی ،اصلاح زمین ،کار جهادی و...از اصول دیگر مهم توسعه کشاورزی است.

سی و پنجمین دوره مراسم معرفی و تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی با حضور معاونت امور هماهنگی اقتصادی استاندار ،رئیس سازمان و مدیران سازمان در سالن شهدای دولت در حال برگزاری است.

امنیت غذایی و خوداتکایی مرهون تلاش کشاورزان است

هدایت حاتمی در نشست تجلیل از نمونه های ملی بخش کشاورزی با تبریک ایام دهه فجر گفت : در جمع نمونه ها بودن افتخار است و در چنین نشست هایی می توان مباحث را بهتر مطرح کرد .

حاتمی سپس افزود: اهمیت بخش کشاورزی از آن روی است که خانواده های زیادی را در استان در بر می گیرد و نقش یکایک کشاورزان در امنیت غذایی کاملا مبرهن و روشن است و این مقوله یعنی امنیت غذایی مورد تاکید استراتژیست های هر کشوری بوده و بسیار حائز اهمیت است.

وی سپس افزود: تعداد افراد جامعه صنعتی استان شاید به ۳۰ هزار نفر نرسد، اما در عرصه کشاورزی شاهد فعالیت ۱۶۰ هزار نفر بصورت مستقیم هستیم و رهنمون کردن این افراد به سمت نو گرایی و ضریب دانش دشوار است اما گریزی از آن هم نیست.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استان افزود: می بایست از نمونه ها بعنوان مشاور امین مدیران استفاده شود.

وی افزود : موفقیت ها در عرصه کشاورزی با پیشتاز بودن و نو اندیشی در عرصه تولیدات کشاورزی به دست می آید.

حاتمی موفقیت ها در عرصه های کشاورزی را مستلزم استفاده بهینه از نمونه های بخش کشاورزی بحساب آورد و گفت : تلاش مدیران عرصه کشاورزی می بایست در این مسیر قرار بگیرد که چنین نمونه هایی تکثیر داده شوند و تعداد آنها روز به روز افزایش یابد.

حاتمی در پایان گفت : عرصه تحقیق باید زمینه کشاورزی هوشمند و اقتصادی را در استان فراهم نماید.

گفتنی است پس از پایان مراسم تجلیل از نمونه های استان عرصه کشاورزی، در ادامه سی و پنجمین دوره انتخاب نمونه ها با حضور رئیس جمهور و از طریق ویدیو کنفرانس نمونه های ملی بخش کشاورزی، با حضور استاندار در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه نمونه های ملی استان مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید