Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مطرح کرد:

سهم 38 درصدی بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال آذربایجان غربی

تولید ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از سهم 38 درصدی بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال استان در طول هشت سال گذشته خبر داد.

سهم 38 درصدی بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، رسول جلیلی در آیین بهره برداری از 139پروژه عمرانی،تولیدی و خدماتی کشاورزی استان و سی و پنجمین مراسم تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی استان آذربایجان غربی که به صورت ویدئوکنفرانس توسط رئیس جمهوری کشورمان برگزار شد، افزود: از سال 92 تاکنون با بهره برداری از طرح های کشاورزی برای 21 هزار و 164 نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه با این تعداد اشتغال سهم بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال آذربایجان غربی به 38 درصد رسیده است، گفت: در حالی  که متوسط اشتغال کشور در بخش کشاورزی 18 درصد بوده که نشان دهنده اهمیت اشتغال بخش کشاورزی در استان است.

جلیلی ادامه داد: از سال 92 تا کنون، تعداد شش هزار و 102پروژه کشاورزی در سطح استان با سرمایه گذاری بالغ بر 16 هزار میلیارد ریال و ایجاد یا تثبیت اشتغال برای 21 هزار و 164 نفر به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: در اوایل سال 1357 تولید محصولات کشاورزی در استان در حدود 1.5 میلیون تن بود که در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد ارتقای تولید محصولات بخش کشاورزی استان به 6 میلیون و 800 هزار تن هستیم که در سایه زحمات و تلاش های شبانه روزی بهره برداران استان این مهم تحقق یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: 444 نفر کشاورز نمونه شهرستانی در سطح استان همزمان با دهه فجر تجلیل می شود که از این تعداد 84 نمونه استانی و شش نفر نمونه ملی و یک نفر شایسته تقدیر در سطح ملی است.

جلیلی اهداف اصلی مجموعه را مشارکت جدی در احیای دریاچه ارومیه، افزایش درآمد بهره‌برداران، رونق تولید و تامین امنیت غذایی مردم عنوان کرد و افزود: طبق مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه از سال 1393 تاکنون، کاهش 40 درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی و آزادسازی آن به سمت دریاچه ارومیه محقق شده‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت تسریع در روند صادرات سیب آذربایجان غربی اضافه کرد: با موافقت تهاتر صادرات سیب با میوه های گرمسیری از جمله موز امیدواریم شاهد حل مشکل صادرات سیب در استان باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید