Iranian Agriculture News Agency

تجلیل از کشاورزان نمونه ملی و استانی گلستان در حضور رییس جمهوری

سی و پنجمین دوره معرفی، انتخاب و تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی سال ١٣٩٩ در سطوح ملی و استانی 19 بهمن ماه با حضور ریاست محترم جمهور، وزیر جهادکشاورزی به صورت مجازی با رعایت پروتکل های بهداشتی در محل سالن شهید رجایی استانداری گلستان برگزار شد.

تجلیل از کشاورزان نمونه  ملی و استانی گلستان در حضور رییس جمهوری

به گزارش خبرنگار ایانا دراستان گلستان، این مراسم که به منظور ارج نهادن به تلاش های ارزنده تولید کنندگان برتر استان برگزار شد،  استاندار گلستان  و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، معاونین، مدیران، کارشناسان و نمونه های بخش کشاورزی حضور داشتند.

مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با تقدیر از تلاش کشاورزان استان گفت:  کشاورزان گلستان در سال زراعی گذشته در تولید ۱۶ محصول راهبردی مقام اول تا پنجم کشور را به خود اختصاص دادند.

مهاجر هدف از برگزاری این مراسم را معرفی الگوهای عملی و قابل اعتماد و ایجاد انگیزه و رقابت سالم در بین تولیدکنندگان و شاغلین بخش کشاورزی دانست وافزود:  در سطح استانی کشاورزان و تولیدکنندگان پرتلاش  در استان  در سال زراعی ۹۹ - ۹۸ پنج میلیون و ۴۰۳ هزار تن انواع محصول به ارزش افزون بر ۲۵۰ هزار میلیارد ریال تولید کردند که از این تولیدات چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تن زراعی، حدود ۷۰۰ هزار تن دامی، ۳۴۰ هزارتن انواع تولیدات باغی، ۲۴۰ هزار تن تولیدات جنگل و مرتع و بقیه در حوزه صید و ماهیان پرورشی بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان به ۶ نفر از نمونه های ملی استان اشاره کرد و گفت: حسین پدیسار پنبه کار نمونه با تولید هشت هزار و ۵۰ کیلوگرم وش در هکتار از گرگان، سبحان نظر پران دوجی کلزا کار در مزرعه دیم با عملکرد پنج هزار و ۲۰۰ کیلوگرم در هکتار از کلاله، علی فرشباف دارای واحد پرورش یک هزار راسی پرورش گوسفند از مینودشت، رضا مبصری ایجاد کننده زنجیره یکپارچه تولید و عرضه گوشت مرغ با ظرفیت سالانه ۲۴ هزار تن از گرگان و ارازقلی سلطان شیخی گندم‌کار دیم با عملکرد هفت هزار و ۶۸۰ کیلوگرم محصول در واحد سطح از کلاله مورد تقدیر رییس جمهور قرار گرفتند.

وی افزود: همچنین سمیرا سنجه ونلی نوغان‌دار اهل مینودشت با تولید ۶۱ کیلوگرم پیله تر ابریشم از هر جعبه تخم نوغان به عنوان نمونه شایسته در سطح ملی تجلیل خواهد شد.

مهاجر گفت: گلستان در تولید دانه های روغنی کلزا، سویا و آفتابگردان، هلو، توتون و گوشت مرغ رتبه اول، گندم، چغندرقند و خرمالو مقام دوم، شلتوک (برنج) پیله تر ابریشم، میگو و پنبه رتبه سوم، ماهیان پرورشی و خاویاری رتبه چهارم و جو و زیتون رتبه پنجم کشوری را دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان در ادامه به تشریح دستاوردهای بخش کشاورزی استان پرداخت و توسعه کشت پنبه را  نمونه ای از موفقیت های بخش کشاورزی استان خواند و گفت: توانسته ایم به کشت ۲۳ هزار هکتار محصول استراتژیک  پنبه برسیم و امسال بیش از ۴۳ هزار تن وش پنبه تولید شد.

در این نشست، حق شناس استاندار گلستان با تقدیر از تلاش کشاورزان و مدیران بخش کشاورزی استان دستاوردهای این بخش را بسیار مهم و ارزشمند خواند و گفت: افزایش عرصه های جنگلی در استان، افزایش سطح تولیدات استان و زهکشی اراضی به ویژه در شمال استان از جمله این دستاوردهای مهم است که قطعا موجب تغییر و تحول خوبی در زندگی مردم استان خواهد شد.

در ادامه این مراسم از ۶٢ نمونه استانی در بخش تولید محصولات زراعی، باغی و دامی، منابع طبیعی و آبخیزداری، ترویج و تشکل‌ها و امور عشایری و امور اراضی با اعطای لوح سپاس و اهدای هدایایی تجلیل شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید