Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی آذربایجان غربی به 1.8 افزایش یافت

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان به 1.8 اسب بخار در هکتار افزایش یافته است.

ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی آذربایجان غربی به 1.8 افزایش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر کرامتی با اشاره به توسعه بخش کشاورزی استان در طول 42 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی در سال 57 نزدیک 15 صدم اسب بخار در هکتار بود اما امروز این میزان به یک و 8 دهم درصد رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی در دستور کار قرار دارد، افزود: کل تسهیلات اختصاصی به استان برای سال جاری در بخش مکانیزاسیون یک هزار و 30 میلیارد و 500 میلیون ریال است که صد درصد متقاضیان واجد شرایط به بانکهای عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شدند و به غیر از اعتبار اولیه مکانیزاسیون650 میلیارد ریال دیگر نیز در سال 99 به اعتبارات مکانیزاسیون استان اضافه شد.

کرامتی با بیان اینکه در سال 57 استان تنها هزار دستگاه تراکتور داشت، گفت: امروز بخش کشاورزی استان 47 هزار دستگاه تراکتور، یک هزار و 200 دستگاه کمباین دارد و در حال توسعه مکانیزاسیون در این بخش هستیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به وجود یک میلیون هکتار مساحت اراضی قابل کشت در استان، افزود: استان با دارا بودن 2.3 درصد مساحت اراضی کشور بیش از 5 درصد از تولیدات بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده که رقم قابل توجهی است.

کرامتی عنوان کرد: در سال 57 مجموع تولید محصولات زراعی استان یک میلیون و هفت هزارتن بود امروز این میزان به چهار میلیون و 500  هزار تن رسیده که رشد 220 درصدی نشان می دهد.

وی با اشاره اینکه مجموع تولیدات باغی استان در سال 57 حدود 308 هزارتن بود ولی این میزان امروز به بیش از یک میلیون و 500 هزارتن رسیده است، افزود: در زمینه تولید چغندر قند حجم تولید استان در اوایل انقلاب 287 هزار تن بود اما این میزان امروز به دو میلیون تن رسیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی میزان تولید سیب درختی در سال 57 در استان را 100 هزار تن عنوان و خاطرنشان کرد: امروز استان با تولید یک میلیون و 200 هزارتن قطب تولید سیب کشور به شمار می رود.

کرامتی با اشاره به تولید بیش از 20 میلیون اصله نهال در استان، گفت: از این میزان شش هزار اصله نهال مورد تایید مرکز کنترل و گواهی بذر و نهال کشور است که تلاش می شود این میزان تاپایان سال افزایش یابد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید