Iranian Agriculture News Agency

به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر،

کشاورزان نمونه ملی خراسان شمالی تجلیل شدند

همزمان با هشتمین روز دهه مبارک فجر ، صبح امروز یکشنبه 99/11/19، سه کشاورز نمونه ملی این استان در آیین سی و پنجمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی با حضور وبیناری دکتر روحانی رییس جمهوری مورد تجلیل قرار گرفتند.

کشاورزان نمونه ملی خراسان شمالی تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، عبداله یوسفی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در حاشیه این مراسم گفت: در استان خراسان شمالی در حوزه  زراعت آقای جواد برزگر به عنوان کشاورز نمونه گندم بذری آبی، آقای سعید رسولی به عنوان مدیر نمونه مزرعه گندم دیم و در حوزه امور اراضی آقای قربان محمد دانش پژو به عنوان واگذاری اراضی شیبدار و احداث باغ در سطح 15 هکتار به عنوان نمونه کشوری برگزیده شدند.

وی افزود: 95 نفر نیز به عنوان نمونه استانی انتخاب شدند که از این تعداد در حوزه زراعت و باغبانی 43 نفر، در حوزه دام و طیور، زنبور عسل و آبزیان 16 نفر، در حوزه آب و خاک 5 نفر، صنایع تبدیلی 6 ، امور اراضی2نفر، توسعه بازرگانی  1 نفر و ترویج و تشکل ها7 نفر ، عشایر 3 نفر ، منابع طبیعی 4 نفر  ، دامپزشکی 4 نفر؛ تعاون روستایی 4 نفر برتر شدند.

وی خاطرنشان کرد: از نظرپراکنش جمعیتی نمونه های بخش کشاورزی نیز در سطح استان در شهرستان فاروج 17 نفر، بجنورد 15 نفر، شیروان 18 نفر، مانه و سملقان19 نفر، جاجرم4 نفر، اسفراین13 نفر، گرمه 2 نفر و راز و جرگلان   7 نفر انتخاب شدند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی شاخص های اصلی برای تعیین رشته های بخش کشاورزی را استراتژیک بودن محصول از نظر امنیت غذایی ، صادرات و ارز آوری، اهمیت رشته از جهت توسعه پایدار و حفظ محیط زیست و ایجاد ارزش افزوده در محصولات کشاورزی و جلوگیری از ضایعات بیان نمود.

یوسفی همچنین اهداف و ضرورت کلی انتخاب قهرمانان تولید در بخش کشاورزی را ارج نهادن به زحمات و تلاش روستاییان ، تولید کنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی وارج نهادن و ارتقاء جایگاه و اهمیت حرفه و شغل کشاورزی در جامعه هدف، ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان شاغلان بخش کشاورزی و تشویق آنان به ادامه فعالیت سازنده تولیدی، معرفی الگویی عملی و قابل اعتماد در بین تولیدکنندگان ، روستاییان و عشایر به منظور الگوبرداری سایر تولید کنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی استان و طرح مسائل و مشکلات روستاییان در سطوح استانی، شهرستانی و محلی با مسئولین مربوطه عنوان کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید