Iranian Agriculture News Agency

استمرار ولایت و امامت در تربیت ام الائمه است

مراسم گرامیداشت دهه فجر و تولد بانوی اسلام و بزرگداشت مقام زن در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان برگزار شد.

استمرار ولایت و امامت در تربیت ام الائمه است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، حجه الاسلام والمسلمین علیدادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در این آئین گفت: در زمان غیبت امام زمان، رویه زندگی باید فاطمی باشد.

وی تصریح کرد: یکی از کنیه های حضرت فاطمه(س)، ام الائمه به معنی حلقه اتصال و استمرار ولایت و امامت است که نشان دهنده جایگاه حضرت فاطمه(س) در استمرار ولایت است واین امر ماموریت عظیمی در جهت تکامل و تداوم دین اسلام است.

علیدادی با بیان اینکه اولین شرط ساخت تمدن اسلامی تحولی است که باید از درون آغاز شود و سهم مادر در این مسیر بیش از دیگران است، افزود: توسعه تمدن ها در دو محور جامعه و حاکمیت صورت می گیرد که رکن هر دو مادر است و حاکمان صالح دست پرورده مادران صالح و پارسا هستند.

علیدادی افزود: اصلاح جامعه و اصلاح حاکمیت دو بال تمدن سازی است که مادران در آن نقش زیادی دارند، استمرار ولایت و امامت در تربیت ام الائمه است در نهایت انشاا... فرزند زهرا (س) مصلح کل جهان تمدن اسلامی را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: حضرت فاطمه (س) در ابعاد مختلف سیاسی، عبادی، خانه داری، اجتماعی و غیره دارای فضائل زیادی است.

وی تصریح کرد: برای اصلاح جامعه باید از خانواده آغاز کرد و فروپاشی و از بین رفتن تمدن ها با فروپاشی خانواده ها آغاز می‌شود.

عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان دراین مراسم گفت: بخش کشاورزی در ارتباط مستقیم با معیشت جامعه می باشد و 376 خانم در این سازمان در مشاغل فنی و اداری خدمت رسانی می‌کنند.

سعیدی افزود: شما بانوان متخصص نقش موثری در افزایش بهره وری و استفاده مناسب از آب و افزایش تولید محصول اقتصادی در سطح استان دارید.

وی با بیان اینکه اهمیت کار شما از این جهت است که فعالیت شما خدمت رسانی به قشر زحمتکش جامعه است؛ افزود: حمایت از کشاورزان و دامداران و تسریع در رسیدگی به خواسته های آنان موجب افزایش بهره وری در بخش کشاورزی، افزایش عملکرد تولید و رونق اقتصادی می‌شود.

در این مراسم از مادر شهید، همسر جانباز و همسر آزاده تقدیر به عمل آمد و به ده نفر به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید