Iranian Agriculture News Agency

با حضور استاندار فارس؛

افتتاح واحد تولیدی کنسانتره مرکبات و گوجه فرنگی

همزمان با هفتمین روز از دهه فجر یک واحد تولیدی کنسانتره مرکبات و گوجه فرنگی کشت و صنعت گلدشت در شهرستان جهرم افتتاح شد.

افتتاح واحد تولیدی کنسانتره مرکبات و گوجه فرنگی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، استاندار فارس در آیین افتتاحیه مذکور با اشاره به اینکه در ابتدای دوران مدیریت خود به عنوان استاندار طرح هر فرماندار ۲۰۰ فرصت شغلی را به همه فرمانداران ابلاغ کرده است، گفت: راه اندازی چنین واحدهای تولیدی نتیجه آن اقدام است.

عنایت الله رحیمی ابراز کرد: هر فرماندار مکلف شد تلاش برای ایجاد حداقل ۲۰۰ فرصت شغلی را در دستور کار قرار دهد که در بخش‌های مختلف استان شاهد موفقیت این تصمیم هستیم.       

وی افزود: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۱۴ هزار و ۱۸۲ متر  مربع و زیربنا هفت هزار مترمربع با  اعتبار ۱۵۰میلیارد ریال  افتتاح شد که با ظرفیت تولید سالانه ۲۰ هزار تن ،۴۰۰ فرصت شغلی جدید به وجود آورده است.         

رحیمی با بیان اینکه سرانه اشتغال در این صنایع در مقایسه با صنایع سنگین و فلزی و کانی کمتر است ، عنوان کرد:  قطعاً با توجه به پتانسیل هایی که در استان و شهرستان جهرم  وجود دارد راه اندازی چنین صنایعی بسیار اثرگذار خواهد بود.    

وی با تاکید بر حمایت مجموعه مدیریت استان از گسترش این صنایع ، گفت: اگر سرمایه گذار قصد توسعه این واحد تولیدی را داشته باشد تمام فرایندهای اداری لازم را تسهیل و تسریع خواهیم کرد.

استاندار فارس با بیان اینکه در این مناطق برای توسعه کشاورزی با محدودیت منابع آب مواجه هستیم گفت: پیشنهاد می کنم در زمینه توسعه و همچنین تکمیل زنجیره تولید حرکت کنید.

رحیمی یادآور شد:  علاوه بر کنسانتره میوه تولید اسانس و گیاهان دارویی نیز می تواند ارزش افزوده درخور توجه و اشتغال مناسب تری در پی داشته باشد.

استاندار فارس؛ رویکرد مثبت در زمینه اشتغال بانوان در واحد تولیدی کنسانتره مرکبات و گوجه فرنگی کشت و صنعت گلدشت را کار بسیار ارزشمندی دانست.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید