Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاوری چهارمحال و بختیاری در گفتگو با ایانا تصریح کرد :

شکوفایی ظرفیت‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری پس از انقلاب

رییس سازمان جهاد کشاوری چهارمحال و بختیاری از تحولات این حوزه در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این استان در حال حاضر در تولید برخی محصولات در رتبه‌های نخست کشور قرار دارد.

شکوفایی ظرفیت‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری پس از انقلاب

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری ،عطاء‌الله ابراهیمی رییس سازمان جهاد کشاوری چهارمحال و بختیاری،  اظهار کرد: تلاش‌ها و فعالیت‌هایی که در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در استان انجام گرفته است سبب شده تا سهم بخش کشاورزی از تولیدناخالص داخلی استان به ۲۹ درصد برسد این در حالی است که این استان در سالهای قبل از انقلاب جایگاه شاخصی در حوزه کشاورزی نداشت.

وی با اشاره به رتبه نخست این استان در تولید بادام آبی در کشور، تصریح کرد: به طور میانگین سالانه ۲۴ هزار تن بادام در این استان تولید می‌شود که ارزآوری قابل توجهی نیز به دنبال دارد.

ابراهیمی تصریح کرد: همچنین سهم استان از تولید ماهیان سردآبی در کشور ۲۲ هزار تن در سال است که در این حوزه نیز استان در رتبه نخست قرار دارد.

رییس سازمان جهاد کشاوری چهارمحال و بختیاری از تولید سالانه ۲۵۶ هزار تن شیر و ۲۸ هزار تن گوشت قرمز در استان خبر داد و گفت: در این خصوص نیز استان نسبت به سرانه تولید به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم کشور قرار دارد.

ابراهیمی ادامه داد: تولید سالانه هفت هزار تن قارچ نیز استان را در جایگاه هشتم کشور قرار داده است و توانسته اشتغالزایی قابل توجهی در استان به همراه داشته باشد.

وی، تولید عسل را از دیگر ظرفیت‌های استان در بخش تولیدات کشاورزی برشمرد و تصریح کرد: این استان با تولید سه هزار تن عسل یازدهمین استان شاخص کشور در این حوزه است.

به گفته ابراهیمی، این استان در تولید محصولات دیگر از جمله گردو، هلو و سیب‌زمینی نیز از استانهای شاخص در کشور به شمار می‌رود و بدین ترتیب نقش مهمی در امنیت غذایی کشور ایفا می‌کند.

رییس سازمان جهاد کشاوری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سالانه حدود یک میلیون تن محصول کشاورزی در این استان تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: ارزش این تولیدات ۶۸ میلیارد ریال است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید