Iranian Agriculture News Agency

در سال جاری انجام شد؛

تدارک 14 هزار تن کود شیمیایی در استان قم

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم از تامین و تدارک مناسب کودهای شیمیایی در سالجاری در استان قم خبر داد.

تدارک 14 هزار تن کود شیمیایی در استان قم

 

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قم؛ حسین زند مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم ضمن تبریک ایام دهه فجر و 22 بهمن افزود : از ابتدای سال جاری تاکنون ، با وجود تمامی مشکلات و محدودیت ها حدود 14 هزار تن انواع کودهای شیمیایی ازته ، فسفاته و پتاسه در استان تدارک شده است .

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم ادامه داد:در کودهای ازته ( اوره ) که حدود 70 درصد برنامه سالیانه کودی استان را شامل میشود با تدارک 11500 تن تا این تاریخ معادل 108 درصد برنامه ابلاغی سالجاری محقق شده  که این مقدار تدارک نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 30  درصد رشد داشته و نسبت به میانگین 10 ساله اخیر استان حدود 20 درصد رشد را نشان میدهد .

وی  در خصوص کودهای فسفاته و پتاسه، گفت: در کودهای فسفاته و پتاسه علاوه بر تامین نیاز کشاورزان در سالجاری، در حال حاضر حدود 1500 تن ذخیره استراتژیک در انبار های تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان وجود دارد که امیدواریم این تلاش ها منجر به افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی گردد .

زند تصریح کرد: در همین راستا با اجرای طرح کشاورز کارت با همکاری بانک کشاورزی ، سازمان جهاد کشاورزی و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان و به منظور تهیه و تدارک کود و سموم شیمیایی مورد نیاز کشاورزان برای افزایش محصولات استراتژیک کشاورزی تعداد 113 عدد کشاورز کارت با عتباری معادل 20 میلیارد ریال در اختیار ذینفعان قرار گرفت .

وی ادامه داد: این کارت صرفاً برای خرید کود و سم مورد نیاز کشاورزان شارژ شده و قابلیت استفاده در پایانه های فروش مستقر در کارگزاری های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان را دارد .

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم در پایان گفت: این طرح ، در مرحله اول در اختیار کشاورزانی که محصولات استراتژیک مانند گندم ، جو و دانه های روغنی کشت میکنند قرار گرفته است تا بتوانند نهاده های مورد نیاز خود را به موقع تامین کنند .

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید