Iranian Agriculture News Agency

امسال ۵۸ دستگاه پنل خورشیدی بین خانوارهای عشایری شیروان توزیع شد

رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: امسال ۵۸ دستگاه پنل خورشیدی بین خانوارهای عشایری شیروان توزیع شد.

امسال  ۵۸ دستگاه پنل خورشیدی بین خانوارهای عشایری شیروان توزیع شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، علی ابراهیمی گفت: هزینه خرید هر دستگاه ۱۲ میلیون ریال است که ۵۰ درصد هزینه آن را عشایر پرداخت می‌کند و ۵۰ درصد دیگر نیز از محل کمک‌های بلاعوض دولتی است.

وی افزود: از سال ۹۷ تاکنون، ۱۶۰ دستگاه پنل خورشیدی در اختیار خانوارهای عشایری این شهرستان خراسان شمالی قرار گرفته است که ۸۰۰ نفر از مزایای انرژی برق بهره‌مند شدند.

وی افزود: این پنل‌ها به وسیله صفحه خورشیدی نور خورشید را جذب و با یک باتری مبدل انرژی خورشید را به انرژی نورانی تبدیل می‌کنند که می‌توانند تا سه لامپ هفت وات برق، مصارف شارژ گوشی همراه و چراغ قوه داشته باشد و با توجه به استقبال خوب عشایر شهرستان این طرح همچنان ادامه دارد.

رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: پنل‌های خورشیدی در سامانه های محلی عشایر که از چادر استفاده می‌کنند توزیع شده و سال آینده قرار است تعدادی پنل خورشیدی دیگر راکه وزارت نیرو تعهد کرده، جذب کنیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه وجود پنل‌های خورشیدی باعث حفظ محیط زیست می‌شود، افزود: ترغیب و تشویق عشایر در استفاده از پنل خورشیدی در تخریب جنگل و مصرف چوب در مصارف خانگی نقش بسزایی دارد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید