Iranian Agriculture News Agency

گزارش طرح توسعه کشت های گلخانه ای در استان خراسان شمالی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به طرح توسعه کشت های گلخانه ای در استان و تسهیل فرآیند صدور مجوز ها و اخذ استعلامات گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 108 مجوز تأسیس در سطح 90 هکتار صادر و120 طرح‌ تاسیس با سطح 43،8 هکتار به بانک کشاورزی و سایر بانک های عامل معرفی شده که با پیگیری های مستمر 11 طرح با سطح 2،6 هکتار و مبلغ 120 میلیارد ریال از محل اعتبارات بند الف تبصره 18 تسهیلات دریافت کردند.

گزارش طرح توسعه کشت های گلخانه ای در استان خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، عبداله یوسفی افزود: طی ده ماه نخست سال 39 واحد با سطح 8،5 هکتار به بهره برداری رسیده است که از این مقدار 22 طرح با سطح 4 هکتار با سرمایه گذاری بخش خصوصی(43%) و 17 طرح با سطح 4،5 هکتار با دریافت 104 میلیارد ریال تسهیلات(57%) احداث شده است که با بهره برداری این واحد ها 75 شغل مستقیم ایجاد و 1500 تن به ظرفیت تولید محصولات باغی استان افزوده شده است.

دکتر یوسفی خاطرنشان کرد: طی سنوات اخیر تسهیل امور صدور مجوز ها ،کاهش منابع آبی ، اشتغال زایی، ارتقاء بهره وری اقدامات آموزشی و ترویجی و تامین تسهیلات ارزان قیمت سبب استقبال بهره برداران جهت توسعه کشت های گلخانه ای شده است.

وی اضافه کرد: سطح گلخانه های در حال بهره برداری و ساخت استان در سال 1392 حدود 10 هکتار بوده که در حال حاضر به 70 هکتار رسیده است .

 رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: توسعه کشت در محیط کنترل شده گلخانه ای در بسیاری از مناطق جهان که دارای بارش ها و منابع آبی فراوانی هستند متداول بوده و در شرایط کشور ما با توجه به محدودیت منابع آبی ، لزوم ارتقائ بهره وری از عوامل تولید و ایجاد اشتغال ضروری است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید