Iranian Agriculture News Agency

اصفهان پیشرو در تولید محصولات گلخانه‌ای

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: تولیدات گیاهی و گلخانه‌ای یکی از شاخصه‌های اصلی فعالیت‌های جهاد کشاورزی اصفهان است.

اصفهان پیشرو در تولید محصولات گلخانه‌ای

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، مهرداد مرادمند گفت: تولیدات گیاهی یکی از شاخصه‌های اصلی فعالیت‌های جهاد کشاورزی در مبحث سلامت و امنیت غذایی است.

مرادمند ادامه داد: در استان اصفهان باتوجه به اقلیم خشک ونیمه خشک باید اقداماتی متناسب با این شرایط حاکم انجام شود.

او افزود: با توجه به شرایط اقلیمی مبحث روی آوردن به محصولات گلخانه‌ای مطرح می‌شود. تا الان ۲هزار و صد و پنجاه هکتار گلخانه احداث کرده‌ایم و سالیانه ۲۰۰ هکتار نیز اضافه می‌کنیم ظرفیت گلخانه‌ای استان در ۵ سال آینده ۳هزار و هفتصد و پنجاه هکتار پتانسیل افزایش دارد.

مرادمند با اشاره به افتتاح پروژه شتر مرغ مادر در شهرستان فریدن ادامه داد: با تولید سالیانه هزار تن گوشت شتر مرغ رتبه دوم را در کشور داریم. شتر مرغ از تولیدات متناسب با شرایط خشک و کم آبی است.

او با اشاره به رتبه اول اصفهان در تولید شیر خشک گفت: تجمع شیر خشک تولیدی به دلیل نبود مجوز صادراتی داشتیم، اما در حال رایزنی برای وضع تعرفه صادراتی با صادرات این محصول برای کشور ارز آوری داشته باشیم. در برنامه‌های آینده سعی داریم به مرور دام شیری سنگین را با دام‌های اصلاح نژاد شده ترکیبی جایگزین کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به ایجاد شهرک ماهیان زینتی بیان کرد: زمین شهرک ماهیان زینتی در کاشان مشخص شده است. عمده تولید کنندگان این ماهی‌ها شهر‌های کاشان، آران و بیدگل و نجف آباد هستند. این طرح باعث پیگیری آسان بازاریابی و صادرات می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید