Iranian Agriculture News Agency

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام؛

باید مشکل دام مازاد عشایر برای فروش را برطرف کنیم

رئیس سازمان امور عشایر و هئیت همراه در دومین روز از سفر خود به ایلام با امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه ایلام در دیدار کردند.

باید مشکل دام مازاد عشایر برای فروش را برطرف کنیم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، حضرت حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار گفت: شرایط به گونه‌‌ای است که دام در دست عشایر مانده و هزینه‌های نگهداری هم بالا رفته است و ما باید این مشکل دامداران و عشایر را برطرف کنیم.

وی گفت:  باید برای عشایر که مرزبانان امینی هستند و کمترین آسیب فرهنگی را دیده ‌اند و خدمات زیادی به کشور ارائه داده‌اند، هزینه کنیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام بیان داشت:  ما به هر قیمتی هم از عشایر گوشت را خریداری کنیم باز به صرفه است.

وی اظهار کرد:  چرا برای بهم نخوردن تعادل دام در کشور اجازه صادرات دام عشایر داده نمی‌شود؛ اجازه صادرات از قاچاق دام هم جلوگیری می‌کند.

امام جمعه ایلام افزود: در سالهای اخیر اقدامات خوبی بویژه در تامین آب شرب سالم برای عشایر شده است.

ایشان خاطرنشان کرد:  در دفاع مقدس بسیاری از دامداران آسیب دیدند و باید همه توانائی‌مان را برای حفظ این جامعه بکار ببریم.

کریمی تبار افزود:  اگر از عشایر حمایت نکنیم نسل جدید آنان زندگی آبا و اجدادی خود را ادامه نخواهند داد و به حاشیه نشینی روی می‌آوردند که آسیب‌های زیادی به جامعه خواهد زد.

وی گفت: جامعه فعلی عشایر جایگزین ندارند و یک قشر مولد را از دست می‌دهیم.

نماینده ولی فقیه در ایلام هزینه برای عشایر را سرمایه گذاری دانستند و ادامه داد:  مسیرهای تردد عشایر مخصوصا مناطق کوهستانی نیاز به توجه جدی دارد. همچنین باید به مسائل فرهنگی عشایر توجه کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید