Iranian Agriculture News Agency

حوزه نمایندگی ولی فقیه پیوست فرهنگی طرح های اقتصادی است

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ؛ حوزه نمایندگی ولی فقیه پیوست فرهنگی طرح های اقتصادی دانست و گفت: هر کجایی که طرح های اقتصادی افتتاح و پایه گذاری می شود ما موظف هستیم آن طرح ها را برای مردم و افکار عمومی بیان کنیم.

حوزه نمایندگی ولی فقیه پیوست فرهنگی طرح های اقتصادی است

به گزارش ایانا در استان گیلان؛ حجت الاسلام والمسلیمن «سیدرضا تقوی»  در سفر یک روزه خود به گیلان با تبریک ایام الله دهه فجر، از استان گیلان به عنوان استان سردار جنگل و سرداران رشید جبهه های مقاومت و جبهه های جنگ و کسانی که در انقلاب فداکاری کردند، یاد کرد و گفت: به لحاظ فرهنگی مردم استان گیلان سابقه بسیار درخشانی دارند و از فرهنگ قوی و غنی برخوردارند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی هر استانی تلاش های بسیار ارزشمندی در خصوص بالا رفت عملکرد خود دارد افزود: استان پر برکت گیلان با داشتن محصولات زراعی، دامی و باغی فراوان تلاش های خوبی را در این راستا داشته است.
 
وی با اشاره به فرهنگی بودن وظیفه نهاد نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، تشویق و حمایت متخصصین این امر و ارایه مطالبشان به مردم را ضروری دانست و تصریح کرد: حوزه نمایندگی ولی فقیه پیوست فرهنگی طرح های اقتصادی است.

حجت الاسلام تقوی خاطر نشان کرد: هر کجایی که طرح های اقتصادی افتتاح و پایه گذاری می شود ما موظف هستیم آن طرح ها را برای مردم و افکار عمومی بیان کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کسانی که در وزارتخانه کار میکنند در حوزه معیشت مردم تلاش می کنند، گفت: وزارت جهاد وزارت معیشت مردم است، یعنی اگر غله و نان است و اگر شیر و لبنیات، گوشت و مواد پروتئینی وجود دارد و یا در بخش های مختلف دیگر مانند داروهای گیاهی، محصولات باغی و زراعی حرکت های خوبی شروع شده برای این است که در کشاورزی حرکت علمی آغاز شده است.

حجت الاسلام تقوی با تاکید بر اینکه کشاورزی ما باید علمی شود، تصریح کرد: همه رشد و بالندگی ها از تحقیقات شروع می شود.

وی اظهار کرد: ما اگر دفاع قوی در این حوزه داریم از همان تحقیقات به اینجا رسیده ایم، اگر به دانش هسته ای خوب، سلول های بنیادی و... رسیده ایم  از تحقیقات بوده است و باید به مسئله تحقیقات بهاء بدهیم.

حجت الاسلام تقوی بر توجه ویژه دولت و مجلس بر این موضوع تاکید کرد و گفت: به لطف خدا شرکت های دانش بنیان، جوان هایی که با تخصص های گوناگون از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند پایه ای هستند برای اینکه ما به این سمت بیاییم.

وی اضافه کرد: مجموعه کشاورزی در نقطه عطف زندگی مردم است یعنی ما ۲۴ ساعته با محصولات کشاورزی در ارتباط هستیم و سبد روزانه زندگی مردم را محصولات کشاورزی تامین می کند.

حجت الاسلام تقوی اظهار کرد: مشاهدات و اطلاعات خود را در این سفر هم در وزارتخانه و هم در مجلس و کمیسیون های مختلف منعکس خواهم کرد.

گفتنی است، حجت الاسلام تقوی و رئیس شیلات ایران  با هیات همراه در سفر یکروزه خود به همراه رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان و  معاون امور استان ها و مسئول دفتر نماینده ولی فقیه عصر در جلسه شورای فرهنگی سازمان جهاد کشاورزی حضور داشتند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید