Iranian Agriculture News Agency

مهاجر؛

۲۷ هزار هکتار میزان باغات ایجاد شده در اراضی شیبدار است

رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان ۱۴ بهمن ٩٩ در برنامه ی زنده ی تلویزیونی گفتمان سیمای مرکز گلستان حضور یافت.

  ۲۷ هزار هکتار میزان باغات ایجاد شده در اراضی شیبدار است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گلستان؛ رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان  در برنامه ی زنده ی تلویزیونی گفتمان سیمای مرکز گلستان   که به موضوع دستاوردهای بخش کشاورزی استان  اختصاص داشت و با حضور دکتر ابوالفضل فرجی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان برگزار شد، به تشریح تحولات بخش کشاورزی استان طی چهار دهه انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: در  طی چهل و دو سال گذشته که از عمر پر برکت انقلاب اسلامی می گذرد دستاوردهای عظیمی در بخش کشاورزی استان به دست آمده است.

وی افزود: در سال ۵۷ ، یک میلیون و ۴۷۰ هزار تن میزان تولید محصولات کشاورزی، دامی، منابع طبیعی و شیلات بود که این میزان امروز به بالغ بر ۵ میلیون و ۴٠٠ هزارتن انواع محصولات زراعی افزایش یافته است.

مهاجر گفت: تنوع زراعی بسیار زیادی  در استان داریم که حاصل تلاش کارشناسان محققان و کشاورزان سختکوش استان است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: در اوایل انقلاب مرغ گوشتی نداشتیم و دو واحد مرغ تخم گذار در استان وجود داشت اما امروز ۳۰ میلیون ظرفیت جوجه گوشتی داریم و توانسته ایم مقام اول تولید گوشت مرغ کشور را به دست آوریم.

 مهاجر در بخش دیگری از  سخنانش در خصوص اقدامات انجام شده در بخش اراضی شیبدار، میزان باغات ایجاد شده در اراضی شیبدار را ۲۷ هزار هکتار اعلام کرد.

انجام سالانه ۲۵۰ پروژه ی کاربردی برای کمک به بخش اجرا در مرکز تحقیقات استان گلستان

در این برنامه ابوالفضل فرجی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان با تشریح وظایف این مرکز گفت: مرکز تحقیقات کشاورزی استان از بین ۳۶ مرکز در کشور رتبه ی برتر را کسب کرده است و پشتیبانی از بخش اجرا و انجام پژوهش های کاربردی از وظایف مهم ماست.

وی با اشاره به تعامل بسیار خوب مرکز تحقیقات با بخش اجرا در استان گلستان افزود: سالانه ۲۵۰ پروژه ی کاربردی برای کمک به بخش اجرا در مرکز تحقیقات استان انجام می شود.

رییس مرکز تحقیقات کشاورزی استان به پروژه های شاخص استان اشاره کرد و گفت: از آنجا که پتانسیل ما برای تولید نهاده های طیور بسیار پایین است و سالانه حدود ۶۰۰ هزار تن نیاز به نهاده های طیور در استان داریم توانستیم بذری از باقلا تولید کنیم که اولین رقم بدون تانن است قابلیت برداشت مکانیزه دارد در تناوب زراعت گندم کمک می کند و در جیره ی طیور قابلیت استفاده دارد.

دکتر فرجی به تولید دو رقم برنج نیز اشاره کرد که بهترین رقم های تولید شده برای خشکه کاری برنج است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید