Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:

۱۵۰ هزار راس دام در مرودشت هویت گذاری شدند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از هویت گذاری ۱۴۹ هزار و ۸۵۰ راس دام سبک و سنگین از آغاز طرح تا ابتدای بهمن ماه در این شهرستان خبر داد.

۱۵۰ هزار راس دام در مرودشت هویت گذاری شدند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عزیز رحیمی گفت: دام‌های بدون پلاک کوبی و هویت گذاری مصداق بارز قاچاق دام محسوب می‌شوند وبا متخلفین برابر ضوابط قانونی رفتار خواهد شد.

او با بیان اینکه اختصاص نهاده های دامی با هویت گذاری دام انجام می شود، خاطر نشان کرد: دامداران پس از هویت گذاری در سامانه بازارگاه می توانند میزان نهاده ها مورد نیاز خود را خرید و پس از تبدیل به خوراک مورد استفاده دام قرار دهند.

وی؛ شناسایی دام‌های موجود، ثبت اطلاعات دام و دامدار، برآورد تولیدات دامی، جابجایی کنترل شده دام و نهایتا مبارزه با قاچاق دام زنده را از اهداف این طرح عنوان کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بر اساس قانون نظام جامع دامپروری هویت دار کردن دام‌ها ضروری است، ابراز کرد: ایجاد بانک یکپارچه اطلاعات، بهبود نظام آمار و اطلاعات، کنترل تردد دام، بهبود سیستم‌های پرورش و اصلاح‌نژاد دام، کنترل بهداشت دام و اختصاص فرآورده‌های دامی از مزایای طرح هویت گذاری است.

رحیمی تصریح کرد: در شهرستان مرودشت افزون بر  538 هزار راس دام سبک و سنگین وجود دارد و این شهرستان از قطب‌های مهم تولید شیر و گوشت در استان فارس است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید