Iranian Agriculture News Agency

توزیع نهال بدون شناسه در کازرون ممنوع است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: باغداران به منظور جلوگیری از ورود عوامل خسارت‌زا و بروز خطرات جبران ناپذیر، نهال های مورد نیاز خود را از نهالستان‌های معتبر و دارای گواهی بهداشت نباتی تهیه کنند.

توزیع نهال بدون شناسه در کازرون ممنوع است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید رشیدی با تأکید بر اینکه توزیع نهال بدون شناسه ممنوع و غیرمجاز است، تصریح کرد: با عرضه کنندگان نهال‌های غیرمجاز  برخورد جدی می‌شود.

وی افزود: بر اساس ماده ۷ قانون ثبت ارقام گیاهی و کنترل بذر و نهال، عدم رعایت مقررات قرنطینه گیاهی کشور و نیز تولید و تکثیر بذر و نهال برای عرضه به بازار بدون کسب گواهی، تخلف محسوب شده و با متخلفان مطابق قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: عدم آثار زخم و زگیل نهال در زمان فروش، تک تنه بودن نهال ارقام میوه، متورم نبودن و باز نشدن جوانه های نهال در زمان فروش و همچنین کج و بد فرم نبودن یا دارای ریشه پیچیده و برگشته از ویژگی های نهال سالم و استاندارد است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: در حال حاضر یک نهالستان با مجوز سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این شهرستان فعال است و به باغداران و کسانی که قصد احداث باغ دارند توصیه  می شود قبل از خرید و کاشت نهال، به مراکز و مدیریت جهاد کشاورزی مراجعه و با کارشناسان مربوطه مشورت کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید