Iranian Agriculture News Agency

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت:

اختصاص بیش از 140 هکتار از اراضی استان به کشت محصول پسته

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از توسعه باغات در این استان خبر داد.

اختصاص بیش از 140 هکتار از اراضی استان به کشت محصول پسته

رضا سلیمانی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار  ایانا در استان ایلام گفت: به منظور کاهش مصرف آب و استفاده بهینه از منابع آبی مدیریت باغبانی در سالهای اخیر نسبت به توسعه کشت محصولات گلخانه ای به تعداد 3 مجتمع گلخانه با ظرفیت 30 هکتار اقدام کرده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود 11 هزار تن محصولات گلخانه ای از این مجتمع ها تولید شود ، عملیات اجرای زیر ساخت 115 هکتار گلخانه در قالب دو مجتمع در حال اجرا است.

 سلیمانی اضافه کرد: 547 هکتار از اراضی استان به کشت گیاهان دارویی با تولید  216 تن محصول و 24 هکتار به کشت زعفران اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: گل نرگس یکی دیگر از محصولاتی است که در مناطق مستعد استان و عمدتاً به صورت دیم نیز کشت میگردد و تا کنون بیش از 700 هکتاراز اراضی به کشت این محصول اختصاص یافته که تولید آن 52 میلیون شاخه در سال است. استان ایلام رتبه دوم کشور  را درسطح زیر کشت این محصول به خود اختصاص داده است.

مدیر باغبانی سازمان گفت: همچنین 1200 هکتار از اراضی دیم استان به کشت گیاهان دارویی و میوه های گوناگون اختصاص یافته است.

سلیمانی توسعه باغات پسته را یکی دیگر از برنامه های مهم سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام بیان کرد و اضافه نمود:  تا کنون بیش از 140 هکتار  از اراضی مستعد استان به کشت این محصول اختصاص یافته و بخشی از آن نیز به باردهی رسیده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید