Iranian Agriculture News Agency

برگزاری اولین جلسه کمیسیون غذای حلال در شهرستان اهر

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: حمایت قاطع دستگاه قضائی و تعزیرات حکومتی، لازمه برچیدن فروش حیوانات حرام گوشت از سطح بازار است.

برگزاری اولین جلسه کمیسیون غذای حلال در شهرستان اهر

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی در اولین جلسه کمیسیون غذای حلال شهرستان اهر که با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاجی زاده امام جمعه شهرستان و سایر اعضای کمیسیون در مدیریت جهادکشاورزی شهرستان اهر برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: انطباق ذبح و صید حیوانات، پرندگان و آبزیان با موازین شرعی؛ توسعه فرهنگ تولید غذای پاک، تقویت اعتماد امت اسلامی و کسب جایگاه تولید گوشت حلال در جهان توسط جمهوری اسلامی ایران؛ نهادینه کردن فرآیندهای دینی در ذبح و صید دام، پرندگان و آبزیان حلال‌گوشت در سطح دستگاهها و نهادهای دولتی و غیردولتی ذی‌ربط؛ توسعه فعالیتهای تجاری و اقتصادی از طریق تولید محصولات حلال‌گوشت و بهداشتی در کشورهای اسلامی و تقویت نظام پاسداشت حقوق حیوانات حلال‌گوشت در جمهوری‌اسلامی ایران از اهداف پنجگانه و محورهای فعالیت این کمیسیون می باشد.

وی با اشاره به لزوم حمایت نهادهای نظارتی از تصمیمات ناظرین ذبح شرعی، حمایت قاطع دستگاه قضائی و تعزیرات حکومتی را لازمه برچیدن فروش حیوانات حرام گوشت از سطح بازار دانست.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهادکشاورزی استان همچنین به ادارات دامپزشکی شهرستان ها و دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان، استفاده از ظرفیت حلقه‌های صالحین و پایگاههای مقاومت بسیج برای اقدامات ترویجی و آشناسازی مصرف کنندگان با ضوابط شرعی را توصیه کرد.

در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین حاجی زاده امام جمعه شهرستان اهر با اشاره به لزوم تبعیت از سبک زندگی علوی و فاطمی، اهمیت سلامتی و تندرستی در اسلام را یادآور شده و بر نظارت هرچه بیشتر ارگانهای متولی جهت ممانعت از خدشه دار شدن اعتماد امت اسلامی به حلیت غذاهای مصرفی در جامعه تأکید نمود.

وی همچنین پایبندی کامل ارگانها و نهادهای دولتی به قانون نظارت شرعی بر ذبح و صید (مصوب 1387 مجلس شورای اسلامی) و همچنین دستیابی به اهداف مندرج در آیین نامه اجرایی قانون نظارت شرعی بر ذبح و صید (مصوب 1388 هیأت وزیران) را خواستار شد.

در پایان جلسه، عباسپور رئیس دامپزشکی و شهرستان اهر و حجت الاسلام و المسلمین نزاعی سرپرست دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان به ارائه گزارش از وضعیت ذبح و نحوه نظارت بر آنها در سطح استان پرداخته و برنامه های مرتبط با حوزه کاری خود در راستای آگاه سازی و فرهنگ سازی غذای حلال را برای حاضرین تشریح کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید