Iranian Agriculture News Agency

همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر:

خوداتکایی در زمینه دام و طیور، با حمایت و احداث واحدهای کوچک و بزرگ صنعتی در خوزستان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که داشتن تشکل، تعاونی و اتحادیه قدرتمند به عنوان متولیان اصلی تولیدکنندگان یکی از اهداف اصلی این معاونت است، اظهار کرد: برای توسعه دامپروری و داشتن آینده روشن در این استان علاوه بر حمایت از واحدهای کوچک، باید به دنبال احداث واحدهای بزرگ صنعتی بوده که این مهم علاوه بر افزایش کلان تولیدات و ایجاد اشتغال مستقیم موجب فعال شدن واحدهای کوچک و متنوعی درکنار آنها نیز خواهد شد.

خوداتکایی در زمینه دام و طیور، با حمایت و احداث واحدهای کوچک و بزرگ صنعتی در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، عبدالامیر نیرومند معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: هر جامعه ای به منظور رفع احتیاجات پروتئینی خود، نیاز به داشتن واحدهای تولیدکننده مواد پروتئینی داشته تا با تولید آنها نیاز خود را مرتفع نماید، واحدهای تولیدی از ابتدای تاسیس تا زمان بهره برداری و حتی در زمان تولید نیز دارای مشکلات و موارد مختلف و متعددی بوده که نیاز به پیگیری و رفع آنها را طلب می نماید.

وی افزود: این در حالی است که برای دستیابی به خود اتکایی نیاز به حمایت از واحدهای تولیدی بوده تا وابستگی به خارج را کمتر کنیم، حمایت از واحدهای بزرگ و کوچک تولیدکننده مواد پروتئینی مانند شیر، گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ و عسل وظیفه تمام سازمان‌ها و ادارات با ارائه خدمات متنوع مانند تامین آب، برق، گاز و ... می باشد، لیکن یکی از اصلی ترین وظیفه سازمان جهادکشاورزی در بخش معاونت بهبود تولیدات دامی این موضوع است.

نیرومند در ادامه تصریح کرد: استان خوزستان در سال 98 موفق به تولید حدود 355 هزار تن شیر، 44 هزار تن گوشت قرمز، 106 هزار تن گوشت مرغ، 10 هزار تن تخم مرغ و 2/6 هزار تن عسل شد که این تولیدات با فعالیت و تلاش واحدهای دامداری و مرغداری صنعتی و سنتی استان محقق شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین ضمن اشاره به نامگذاری شال 1399 توسط مقام معظم رهبری بیان داشت: در سالجاری نیز که توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال جهش تولید نام گذاری گردیده با تلاش دو چندان برای اولین بار در کشور، طرح پرورش توام گاومیش شیری و پرورش ماهی 500 راسی را به بهره برداری رساندیم این در حالی است که هم اکنون دو طرح مشابه صنعتی دیگر نیز در استان در دست اقدام می باشد .

وی گفت: برای توسعه دامپروری و داشتن آینده روشن در این استان علاوه بر حمایت از واحدهای کوچک، باید به دنبال احداث واحدهای بزرگ صنعتی بوده که این مهم علاوه بر افزایش کلان تولیدات و ایجاد اشتغال مستقیم موجب فعال شدن واحدهای کوچک و متنوعی درکنار آنها نیز خواهد شد، بر همین اساس با دعوت از 20 سرمایه گذار بزرگ جهت احداث واحدهای بزرگ دامپروری به زودی شاهد رشد چشمگیر در این بخش خواهیم بود.

نیرومند در ادامه با بیان این مطلب که داشتن تشکل، تعاونی و اتحادیه قدرتمند به عنوان متولیان اصلی تولیدکنندگان یکی از اهداف اصلی این معاونت می‌باشد اظهار کرد: بر همین اساس در سال جاری بسیاری از خدمات و امورات مختلف به اتحادیه های مربوطه واگذار گردید و به همین منظور نیز برای اولین بار تعاونی های اسب داران و شترداران خوزستان با هدف حمایت از فعالان این عرصه راه اندازی شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد: فعال نمودن واحدهای تولیدی راکد، همکاری با مراکز تحقیقاتی، علمی و دانشگاهی استان و تشکیل کمیته فنی دامپروری در استان از جمله دیگر فعالیت هایی است که طی سالجاری در دستور کار این معاونت قرار دارد.

نیرومند در خاتمه گفت: دستیابی به این اهداف نیازمند حمایت همه جانبه تمامی سازمان‌ها و ادارات در استان بوده که امیدواریم با تلاش مضاعف و یاری پرودگار ضمن تحقق منویات مقام معظم رهبری و دستیابی به جهش تولید به این مهم دست یابیم .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید