Iranian Agriculture News Agency

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت:

اختصاص 20 هکتار از زمین های کشاورزی استان به کاشت گل محمدی

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گل محمدی اختصاص یافته است.

اختصاص 20 هکتار از زمین های کشاورزی استان به کاشت گل محمدی

به گزارش خبرنگار  ایانا در استان ایلام، بابک افراز از زیر کشت رفتن ۲۰ هکتار از زمین‌های زراعی استان به گل محمدی خبر داد و اظهار کرد: کاشت گل محمدی به دلیل نیاز آبی کم و باردهی مناسب و نگهداری آسان در سال‌های اخیر مورد توجه کشاورزان استان قرار گرفته و ۲۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به کاشت این گل اختصاص‌ یافته است.

ویادامه داد: شهرستان‌های حوزه شمالی صالح‌آباد، بدره، دره‌شهر و شهرستان چرداول از عمده مناطق اختصاص‌ یافته به گلستان گل محمدی در استان هستند.

وی با مطلوب ارزیابی کردن کاشت گل‌ محمدی در ایلام افزود: گل محمدی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین گونه‌های رز در کشور است که علاوه بر جنبه تزیینی آن به‌منظور گلاب‌گیری و غنچه رز و تولید عطر و اسانس مورداستفاده قرار می‌گیرد که دارای ارزش‌افزوده بالایی است و با صادرات فرآوری شده این محصول می‌توان شاهد ارزآوری بالایی برای کشور بود.

افراز تصریح کرد: سایت فرودگاه شهر ایلام و شهرستان دره شهر به تولید گل محمدی رسیده است و در حال حاضر مشغول رایزنی جهت تأمین آب چند سایت گلستان گل محمدی در استان هستیم.

مدیر باغبانی استان ایلام با تاکید بر این مطلب که شرایط آب ‌و هوایی شهر صالح‌آباد متناسب با رویش گل‌ محمدی است گفت: شهر صالح‌آباد یکی از مناطق مورد توجه به دلیل آب ‌و هوای مناسب هم‌چنین در مسیر قرار گرفتن عتبات عالیات است که پیش‌بینی می‌شود با تامین آب سطح بیشتری از اراضی این منطقه به زیر کشت گل محمدی برود و علاوه بر مصرف داخلی از ظرفیت توسعه کشت این محصول برای صادرات از مرز مهران استفاده کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید