Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل خبر داد:

اجرای طرح هویت گذاری و پلاک کوبی دام های سبک و سنگین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: تاکنون نزدیک به 7 هزار راس دام سبک و سنگین در سطح دامداری های شهرستان اردبیل پلاک گذاری و در سامانه اصلاح نژاد دام کشور ثبت و تایید شده است .

 به گزارشخبرنگار ایانا در استان اردبیل  ، علی حسین احدی عالی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل  با اعلام این خبر افزود: طرح هویت گذاری و پلاک کوبی دام های سبک و سنگین در شهرستان اردبیل در حال اجرا بوده و تاکنون نزدیک به 7 هزار راس دام سبک و سنگین در سطح دامداری های این شهرستان پلاک گذاری و در سامانه اصلاح نژاد دام کشور ثبت و تایید شده است .

وی گفت: این طرح با هدف دستیابی به آمار واقعی دام و تسهیل در امر بیمه اجرا می شود .

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل اجرای هر چه بهتر ضوابط خرید و فروش و حمل و نگهداری دام های زنده ، بهره برداری در امر توزیع عادلانه نهاده ها ، جلوگیری از قاچاق دام ها، شناسایی وضعیت واحدهای صنعتی و سنتی و برنامه ربزی جهت استفاده حداکثری از ظرفیت واحدهای فعال و غیر فعال و تصمیم گیری در خصوص واحدهای غیر فعال دارای مجوز بهره برداری  را از دیگر اهداف هویت گذاری  دام های زنده عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل با بیان اینکه ملاک توزیع نهاده های دامی بین دامداران بر اساس هویت گذاری و پلاک کوبی دام ها می باشد ، به کلیه دامداران تاکید کرد در این امر مهم و ملی همکاری های لازم را به عمل آورده و با مراجعه به تعاونی های دامداری های روستایی نسبت به شناسنامه دار کردن و هویت گذاری دام های خود اقدام نمایند.

وی همچنین افزود: با توجه به اجباری بودن انجام بیمه پایه دام ضروری است کلیه دامداران با مراجعه به کارگزاری های بیمه نسبت به انجام بیمه دام نیز اقدام کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید