Iranian Agriculture News Agency

فعالیت‌های شاخص کشاورزی استان در حوزه تولیدات گیاهی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان گفت: با وجود کاهش ۳۸ درصدی سطح زیرکشت محصولات زراعی در استان، مجموع تولیدات زراعی از ۴۲۰ هزار تن در ابتدای دولت تدبیر و امید به ۵۹۸ هزار تن در زمان حاضر رسیده است.

فعالیت‌های شاخص کشاورزی استان در حوزه تولیدات گیاهی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، محمدرضا اکبری افزود: مجموع تولیدات باغی استان نیز از ۱۰۲ هزار تن در ابتدای دولت اکنون به ۱۴۶ هزار تن رسیده است.

وی اظهار داشت: سطح زیرکشت محصولات باغی از ۵۹ هزار هکتار به ۶۹ هزار هکتار معادل ۴۴ درصد افزایش یافته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: اجرای ۳۰ هزار هکتار کشت حفاظتی و افزایش ۱۴۰ درصدی ضریب مکانیزاسیون کشاورزی از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید در خراسان جنوبی است.

وی خودکفایی محصولات زراعی را از جمله فعالیت‌های شاخص کشاورزی استان در سال جهش تولید عنوان کرد و گفت: طرح خودکفایی محصولات زراعی با تغییر الگوی کشت و بهبود ماده آلی خاک سال گذشته در سطح ۷۰ هزار هکتار اجرا شد که در سال جاری ۷۶ هزار هکتار پیش بینی شده است.

اکبری بهبود ماده آلی خاک و حاصلخیزی خاک‌های کشاورزی از طریق اجرای طرح‌های کشاورزی حفاظتی را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و افزود: عملیات کم خاک ورزی و مدیریت بقایای گیاهی، کاشت مستقیم و بی خاک ورزی و برگردان کود سبز سال گذشته ۳۷ هزار و ۵۷۵ هکتار و امسال ۴۱ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی استان اجرا شد.

وی با اشاره به تغییر الگوی کشت در استان گفت: سال گذشته سه هزار و ۸۴۰ هکتار از اراضی استان به کشت ارزن، کینوا، کنجد و خاکشیر با میزان تولید هفت هزار و ۴۳۰ تن در استان اختصاص یافت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: امسال چهار هزار و ۶۰ هکتار با پیش بینی تولید هفت هزار و ۶۷۵ تن محصول به این کار اختصاص یافته است.

در حال حاضر بیش از ۱۸۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی زیرکشت محصولات باغی و زراعی است و بیش از ۴۰ درصد جمعیت استان به کشاورزی اشتغال دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید