Iranian Agriculture News Agency

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد:

لزوم تخصصی کردن بسیج کشاورزی برای اعتلای امنیت غذایی

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی گفت: تخصصی کردن بسیج کشاورزی برای اعتلای امنیت غذایی و خوداتکایی تولیدات بخش کشاورزی ضروری است.

لزوم تخصصی کردن بسیج  کشاورزی برای اعتلای امنیت غذایی

به گزارش خبرنگار ایانا، محسن فرجی فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی در نشست «هم‌افزایی فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی با اعضای شورا و فرماندهان پایگاه‌های تابعه و استانی» ضمن تبریک چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه فجر، گفت: به‌واقع دست خدا در پیروزی انقلاب اسلامی دیده شد؛ امام خمینی (ره) نیز در صحبت‌های خود به نصرت الهی که مسبب اصلی این پیروزی برای مردم ایران بوده اشاره‌کرده است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، افزود: این بیانیه سند راهبردی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی کشورمان است.

فرجی ادامه داد: فرماندهان پایگاه‌های بسیج جهاد کشاورزی در استان‌ها باید به بومی‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب بپردازند زیرا این سند راهگشای خروج از تحریم‌ها است.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت بسیج تخصصی در وزارت جهاد کشاورزی، یادآور شد: بسیج وزارت جهاد کشاورزی یک بسیج تخصصی است که با انبوهی از متخصصین در ارتباط است.

 وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی هیئت‌های اندیشه‌ورز و کانون‌های تخصصی در تمام استان‌ها باید عملیاتی شود، تصریح کرد: همچنین باید با ایجاد کارگروه‌های تخصصی در جهت رفع موانع تولید در استان‌های مختلف تلاش کنیم.

 فرجی با بیان این که وجود نخل‌های سوخته در شهر آبادان و خرمشهر نشانه 8 سال دفاع مقدس نیست، مهم‌ترین فعالیت در آبادان و خرمشهر را رفع زائده‌های نخل سوخته بر روی زمین و استفاده بهینه از خاک عنوان کرد و ادامه داد:  با همت جهادی و بسیج، اولین پروژه جهش تولید و کمک به محرومیت‌زدایی آغاز شده است و استفاده از ظرفیت‌های شهر آبادان و استان خوزستان نیز در اولویت قرار دارد.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی به دنبال برطرف کردن مشکلات موجود بخش کشاورزی در کشور است، گفت: تحریم کشورمان و فشارهای استکبار جهانی بیش از چهل سال است که ادامه دارد و ما توانسته‌ایم با استقامت و همت مدیران به پیشرفته عملی در بخش‌های مختلف ازجمله کشاورزی برسیم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه وزیر جهاد کشاورزی نیز به دنبال تخصصی کردن بسیج کشاورزی است، یادآور شد: نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نیز تخصصی کردن بسیج را در راستای اعتلای امنیت غذایی و خوداتکایی تولیدات بخش کشاورزی الزامی می‌داند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید