Iranian Agriculture News Agency

کانون بسیج مهندسین کشاورزی در شهرستان تبریز توسعه می‌یابد

کارگروه اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی سپاه ناحیه امامت تبریز با حضور مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز برگزار شد.

کانون بسیج مهندسین کشاورزی در شهرستان تبریز توسعه می‌یابد

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  فرامرز افشانی در این جلسه ضمن تبریک ایام ا.. دهه فجر و انتصاب  سرهنگ پاسدار حسین پوراسماعیل به عنوان فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز طی سخنانی اظهار کرد: توسعه کانون بسیج مهندسین کشاورزی با همکاری سپاه امامت تبریز و جهاد کشاورزی تبریز موجب ترویج کشاورزی در بین روستاییان غیور شهرستان تبریز می شود.

 وی افزود :کلانشهر تبریز با بیش از یک میلیون و هفتصد نفر جمعیت از شهرستانهای حاشیه ای دریاچه ارومیه است و علاوه بر جنبه صنعتی، نقش پررنگی در کشاورزی دارد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان  تبریز ادامه داد: در این کلانشهر گلخانه های بزرگ، مرغداریها، گاوداریها و صنایع تبدیلی وجود دارد و عمدتاً محصولات شاخصی نظیر پنیر لیقوان، باقلا قراملک، خیار و خیارشور باسمنج، گوجه سردرود، سبزی وصیفی حکم آباد و کلزای مایان تولید می‌شود.

 افشانی یادآور شد: در شهرستان تبریز ۱۰۴ گلخانه در حدود سطح ۳۰ هکتار فعال  می باشد.

وی ادامه داد:  شهرستان تبریز با وجود 26 واحد مرغ گوشتی؛ 22 واحد پرورش مرغ تخمگذار؛ 62 واحد دامی صنعتی و 493 واحد دامی سنتی بعنوان یکی از شهرستان های برتر در زمینه تولید دام مطرح است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز با اشاره به سیمای کشاورزی شهرستان تبریز در ادامه از رونق کشت زعفران در منطقه خسروشاه شهرستان تبریز خبر داد و تاکید کرد:  شهرستان تبریز به یکی از قطبهای اصلی تولید زعفران تبدیل شده و نقش اساسی در تامین امنیت غذایی ایفا می کنند.

 افشانی در خاتمه ضمن استقبال از حضور کارشناسان جهاد کشاورزی تبریز در کنار بسیجیان ناحیه امامت تبریز گفت: در راستای ترویج آموزش نهضت کشاورزی و رونق جهش تولیدکارشناسان جهاد کشاورزی در این زمینه بصورت جدی  اهتمام خواهند ورزید.

گفتنی است در این جلسه سرهنگ پاسدار پوراسماعیل نیز از اقدامات جهادکشاورزی تبریز در راستای رونق کانون بسیج مهندسین کشاورزی و اقدامات مدیریت در راستای رونق جهش تولید تقدیر و تشکر کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید