Iranian Agriculture News Agency

اطلاع رسانی اقدامات آبخیزداری و منابع طبیعی به جوامع محلی در دستور کار قرار گیرد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه اطلاع رسانی اقدامات آبخیزداری و منابع طبیعی به جوامع محلی در دستور کار قرار گیرد؛ گفت: تسهیلگران بازوان توانمند اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری درحوضه های آبخیز و روستاهای هدف استان سمنان هستند.

اطلاع رسانی اقدامات آبخیزداری و منابع طبیعی به جوامع محلی در دستور کار قرار گیرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، جعفر مرادی حقیقی در نخستین کارگاه آموزشی،ترویجی،هماهنگی وایجاد ذهنیت مشترک بین تسهیلگران حوضه های آبخیز استان سمنان بر اهمیت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی اقدامات آبخیزداری و منابع طبیعی به جوامع محلی و اهمیت تسهیلگران در این زمینه تأکید کرد .

وی با اشاره به نقشی که تسهیلگران به عنوان بازوان توانمند ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری بر عهده دارند بر اهمیت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی اقدامات آبخیزداری و منابع طبیعی به جوامع محلی و اهمیت تسهیلگران در این زمینه تاکید کرد و پیشنهاد داد نقشه راهی به‌منظور اجرای هرچه بهتر پروژ‌ه‌های تسهیلگری تدوین شود تا مردم به خوبی از مزایای طرح‌های منابع طبیعی مطلع شوند و با این آگاهی بخشی جوامع محلی خود حامی و همراه ما باشند.

وی گفت: باید جلساتی با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی ، فرمانداری مرتبط با تسهیلگران برگزار شود تا همگی با دستاورد‌های آنان در سال‌های گذشته بیشتر آشنا شوند و در پروژه‌های صندوق توسعه ملی سالجاری با ما همراه شوند.

مرادی حقیقی افزود: این مهارت‌ها فرآیندی هستند که در هدایت، جهت‌دهی و سازمان‌دهی گروهی مانند جلسات گفتگو، برنامه‌ریزی و آموزش اعضا کاربرد دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: منابع‌طبیعی تاکنون گام‌های قابل توجهی برای مشارکت مردم در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها برداشته است و سازمان یافته‌ترین فعالیت در حوزه مشارکت پایدار مردم، برنامه تدوین اقدام عمل است.

مرادی حقیقی با بیان اینکه در دنیا روی روش اقدام عمل تاکید می‌شود، ادامه داد: در این سبک مشارکتی برای مردم کسب انگیزه وجود دارد و همه گروه‌های جامعه به نوعی با آن درگیر هستند

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید