Iranian Agriculture News Agency

برنامه های کارگروه روستایی و عشایری ستاد دهه فجر آذربایجان شرقی اعلام شد:

دهه فجر نمایانگر اتحاد و همدلی مردم انقلابی و اسلامی ایران است

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و رئیس کارگروه روستائی ستاد دهه فجر استان برنامه های کارگروه روستایی و عشایری ستاد دهه فجر آذربایجان شرقی را اعلام نمود.

دهه فجر نمایانگر اتحاد و همدلی مردم انقلابی و اسلامی ایران است

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حجت السلام والمسلمین مجید نجفی در جلسه کارگروه روستایی و عشایری ستاد دهه فجر استان در ارتباط با برنامه هایی که در روستاها و مناطق عشایری به مناسبت ایام دهه فجر برگزار خواهد شد، گفت: برای هماهنگی بیشتر شهرستانها و روستاها با مجری برگزاری مراسم ایام دهه فجر، لازم است استانداری برنامه ها و اقدامات لازم را به فرمانداری ها و بخشداری های شهرستان ها ابلاغ کرده و  زمینه هماهنگی های لازم را ایجاد کند و با توجه به اینکه عمده ترین هدف کارگروه روستایی و عشایری  قشر جوان و نوجوان هستند، باید با هماهنگی اداره کل آموزش پرورش استان اقدامات لازم جهت استفاده از این قشر در بخشهای مختلف مخصوصاً در فضای مجازی و برای برگزاری هر چه بهتر مراسم استفاده شود.

وی افزود: شبکه های بهداشت شهرستان ها با تعیین پروتکل های بهداشتی و پیشگیری از کرونا و ابلاغ آن به مجری برگزاری جشن دهه فجر باید در اجرا و مدیریت بهداشتی مراسم ایام دهه فجر همکاریهای لازم را انجام دهند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به برنامه های قابل اجرا در ایام دهه فجر گفت: حدود 23 برنامه در روستاهای استان در ارتباط با دهه فجر برگزار خواهد شد که افتتاح پروژه های عمرانی و کلنگ زنی مربوط به جهاد کشاورزی در سطح روستاها ، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در محیط فضای مجازی در روستاها و عشایر استان در سطح نونهالان، نوجوانان و جوانان، برگزاری جشن ها و مراسمات ویژه ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی در روستاها و مجامع عشایری و ارائه خدمات میز خدمت جهاد کشاورزی در روستاها ، برگزاری نمایشگاه توانمندیهای روستاها مانند برنامه های آشپزی، صنایع دستی، کشاورزی و موضوعات مرتبط با تامین امنیت غذایی که هدف و شعار وزارت جهاد کشاورزی است ، تجلیل از کارآفرینان زن و مرد روستاها و عشایر ، دیدار با خانواده های معظم شهدای روستایی و عشایری و تقدیر از آنها ، اجرای واکسیناسیون رایگان دام و طیور با همکاری اداره کل دامپزشکی استان در روستاها ، تداوم اجرای طرح کمکهای مومنانه و مواسات در روستاها و عشایر با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فضا سازی و تزئین روستاها و مکان های عمومی با موضوع جشن ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تدوین کتابچه مقایسه عملکرد خدمت رسانی در بخش های مختلف کشاورزی قبل از انقلاب با زمان  بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز که خدمات جهاد سازندگی از دوران ابتدایی پیروزی انقلاب برای همگان روشن و غیر قابل انکار است ، تجلیل از کادر بهداشت و درمان  در مناطق روستایی و عشایری استان که در ایام کرونا با به خطر انداختن جان خود سعی در حفظ جان هموطنان خود هستند ، معرفی مبارزین قبل از انقلاب و تجلیل از جانفشانی های آنها و شناسایی و تجلیل از نخبگان روستایی و عشایری مخصوصاً در بخش تولید از جمله این برنامه ها می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی در پایان با تاکید به نحوه اجرای مناسب برنامه ها گفت: برگزاری این مراسمات به هماهنگی و مدیریت تمامی بخش ها و اعضای کارگروه وابستگی دارد و ان شاءالله با تلاش و همکاری بتوان وجهه و نمود انقلاب اسلامی را به درستی به جامعه و آیندگان این مملکت نشان داد.

مدیرکل امور عشایر استان و مسئول کارگروه عشایری ستاد دهه فجر استان نیز در همین ارتباط به تاثیر تبلیغات در انجام امور و اطلاع رسانی پرداخت و گفت: تبلیغات علم است و مانند علوم دیگر برای اجرا و استفاده از این علم، باید فراگرفته شود.

سیدمحمدحسن آل هاشم افزود: تبلیغ از صدر اسلام وجود داشته و باید در بخش های مورد نیاز استفاده شود اما تبلیغ برای اینکه سازنده و مفید باشد، باید هوشمندانه، کم هزینه، فراگیر، سریع و ماندگار و قابل اصلاح باشد.

وی به تبلیغات در فضای مجازی اشاره کرده و گفت: امروزه نحوه تبلیغات تغییر کرده و فضای مجازی یکی از مهمترین مکان ها برای انجام تبلیغات شده است و باید در اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه از این فضا به نحوه احسنت استفاده شود.

مدیرکل امور عشایر استان به استفاده از ابزار ها و رسانه های فضای مجازی مانند موبایل، ایمیل، وب سایت ها، وبلاگ ها، پیام رسان ها تاکید کرد و گفت: باید با استفاده از کاتالوگ ها، جلوه های ظاهری و ویژه، تصاویر متحرک و مجلات و بروشورها و از طریق رسانه های فضای مجازی ارتباط با جامعه و اطلاع رسانی را تقویت کرد.

وی در ادامه به  مهمترین برنامه های تعیین شده برای اجرا در ایام دهه فجر توسط اداره کل امور عشایر اشاره کرد و گفت: نشست و دیدار با مسئولین گرامیداشت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی با مسئولان شهرستانی، مراسم افتتاح و کلنگ زنی های مرتبط با ایام دهه فجر، دیدار با خانواده شهدا و غبار روبی مزار شهدای انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس، برگزاری مراسم جشن انقلاب با حضور مسئولین استانی در روستاها و مناطق عشایری، اجرای مسابقات ورزشی محلی و فرهنگی و خواندن سرود های انقلاب  و آشپزی و اجرای ویزیت رایگان عشایر و روستاییان در ایام دهه فجر از جمله این برنامه ها می باشد.

حجت السلام والمسلمین رسول برگی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیز در ارتباط با برگزاری مراسمات ایام جشن دهه فجر گفت: انقلاب امام خمینی برخلاف برخی عقاید جاهلانه افرادی که می گفتند دوام نمی آورد، پابرجا و هر روز پر شورتر و ریشه دار تر می شود.

وی با بیان اینکه با وجود تهدید ها، تحریم ها، جنگ ها و محاصره ها این انقلاب ایستاده و به سوی آینده پیش می رود تاکید کرد: خون پاک ده ها هزار نفر در رسیدن به پیروزی انقلاب اسلامی ریخته شده است  و این خون در تحکیم ریشه انقلاب مؤثر بوده و آن را پا برجا نگه خواهد داشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان به ایجاد اتحاد تاکید کرد و گفت: باید برخی رفتارها را کنار گذاشت و از توهین و بدگویی و افترا دوری کرد و اگر اتحاد جامعه همیشه محکم و قوی باشد، دشمنان انقلاب هرگز نمی توانند به خواسته های شوم خود دست یابند.

وی افزود: دهه فجر نمایانگر اتحاد و همدلی مردم انقلابی و اسلامی ایران است و باید به دشمنان این همدلی را نشان دهیم و همواره هر انسانی با هر سلیقه ای که دارای عقیده انقلابی باشد، برای مردم ایران عزیز و محترم خواهد بود.

 مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری آذربایجانشرقی نیز در این جلسه گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و ایام دهه فجر، جزو جشنهای ملی جمهوری اسلامی ایران بوده و باید سخنرانان در مراسمات به وحدت ملی و اتحاد جامعه اسلامی توجه داشته باشند.

 تقی کرمی به خدمات جمهوری اسلامی ایران در طول 42 سال گذشته و بعد از انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: جمهوری اسلامی ایران بیش از هر کشوری در دنیا در طول 42 سال گذشته به توسعه و خدمت رسانی به روستاها پرداخته است و امروزه در برخی کشورهای مدرن اروپایی در روستاها گرمایش از طریق ذغال و سوزاندن چوب تامین می شود.

وی افزود: در حال حاضر 96 درصد روستاهای استان آذربایجان شرقی که یکی از استانهای پر جمعیت روستایی است، از سیستم گاز شهری برخوردار است و این از خدمات انقلاب اسلامی است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری در ادامه به نحوه برگزاری مراسمات ایام دهه فجر پرداخت و گفت: در صورت امکان برای جلوگیری از افزایش انتشار کرونا برنامه ها در فضاهای باز برگزار خواهد شد و در غیر این صورت برنامه ها با هماهنگی فرمانداران محترم شهرستان ها که به عنوان رئیس ستاد  مبارزه با کرونای شهرستان هستند برگزار خواهد شد.

وی به برنامه های امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: 373 پروژه با مبلغ اعتباری 381 میلیارد تومان آماده افتتاح بوده و در ایام دهه فجر 250 روستا از نعمت گاز شهری برخوردار خواهند شد و در 40 روستا پوشش تلفن همراه انجام گرفته و در این ایام افتتاح خواهند شد جوانان و دانش آموزان می توانند با استفاده از اینترنت تلفن همراه از امکانات فضای مجازی استفاده کنند و 2400 خانه که در زلزله سال قبل در منطقه شهرستان سراب و میانه روی داده بود، بازسازی و قابل نشیمن شده اس تو خوشبختانه در حال حاضر در منطقه کلیبر تمامی عشایر از آب شرب بهره مند شده اند.

 وی در انتها افزود: این پروژه ها تنها بخشی از کارکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول چند سال اخیر بوده است و انشالله در سال های آتی در پی حل مشکلات دیگر جامعه روستایی و عشایر محترم استان آذربایجان شرقی خواهیم بود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید