Iranian Agriculture News Agency

جهاد سازندگی سمنان در دفاع مقدس یک جریان عظیم مجاهدت و خدمت بود

سرهنگ «محمد حسن سلامی» گفت: جهاد سازندگی استان سمنان در دوران دفاع مقدس یک جریان عظیم مجاهدت و خدمت بود که منشاء تحولات بسیار و پیروزی های عظیم در انقلاب و دفاع مقدس شد.

جهاد سازندگی سمنان در دفاع مقدس یک جریان عظیم مجاهدت و خدمت بود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، سرهنگ محمد حسن سلامی در جلسه ای با سید علی حمزه رضوی مشاور وزیر و مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهادکشاورزی اظهار کرد: جهاد سازندگی استان سمنان در دوران دفاع مقدس یک اداره نبود، بلکه یک جریان عظیم مجاهدت و خدمت بود که منشاء تحولات بسیار و پیروزی های عظیم در انقلاب و دفاع مقدس شد.

 وی گفت: مردم از جهاد سازندگی دوران انقلاب و جنگ، خاطرات فراموش نشدنی دارند، از خدمت به مناطق محروم و روستاها گرفته تا  میدان های سخت  نبرد در جنوب و غرب کشور با احداث  پل ها ،خاکریز ها و جاده رملی در عملیات ها  و مناطق عملیاتی، حفر 128 کیلومتر کانال و اعزام 1670 دستگاه کمپرسی در دوران دفاع مقدس که همگی به عنوان ستون و تکیه گاه بزرگ رزمندگان محسوب می شد.

وی با بیان این که جهاد و جهادگران این استان در دوران دفاع مقدس نقش  برجسته ای داشتند، افزود: پیروزی رزمندگان و  مهندسی رزمی دفاع مقدس، مدیون  و مرهون مجاهدت رزمندگان  جهاد و سنگر سازان بی سنگر  است.

سلامی ادامه داد: با توجه به این مهم که جمعیت استان در دوران دفاع مقدس کمتر از  یک درصد جمعیت کشور بود ولی  شهدای جهاد  استان 4 درصد  شهدای جهاد کشور را به خود اختصاص داده است.

این مسئول گفت: جهاد و جهادگران استان در بیش از 20 عملیات آفندی حضور داشتند که در مجموع 21 هزار نفر اعزام، 802 مجروح و جانباز و 19 آزاده سند افتخار مجاهدان فی سبیل الله  در جهاد سازندگی استان بود.

سلامی درباره دانشنامه  دفاع مقدس استان سمنان خاطر نشان  کرد: تدوین دانشنامه دفاع مقدس در استان یک فعالیت ارزشمند در راستای معرفی دوران دفاع مقدس به نسل‌های بعدی است که وقایع حماسی این برهه‌ تاثیرگذار و سرنوشت‌ساز کشور را لمس نکرده‌اند و این مهم می‌تواند گام مهمی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

وی ادامه داد: در تنظیم دانشنامه دفاع مقدس نباید نقش ارزشمند جهاد سازندگی که به فرموده امام  راحل به‌عنوان سنگر سازان بی سنگر یادکرده‌اند، فراموش و نادیده گرفته شود و  ضرورت دارد نقش تمامی گردان های جهاد استان  مستندسازی و  جمع‌آوری شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید