Iranian Agriculture News Agency

پیشرفت 50 درصدی طرح مدیریت چرا و پایش مراتع قشلاقی شهرستان سرخه

رئیس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان سرخه از پیشرفت 50 درصدی طرح مدیریت چرا و پایش مراتع قشلاقی شهرستان سرخه در سال جاری خبر داد.

پیشرفت 50 درصدی طرح مدیریت چرا و پایش مراتع قشلاقی شهرستان سرخه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمد راستین اظهار کرد: طرح مدیریت چرا و کنترل دام با توجه به تحقق اهداف و سیاست‌های سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و نیز جلوگیری از تخریب و ارتقای اکوسیستم عرصه‌های طبیعی از ابتدای آذرماه سال جاری آغاز گردیده و تا پایان اسفند ماه در سطح مراتع قشلاقی شهرستان سرخه ادامه دارد.

وی افزود: با اجرای این پروژه کلیه پروانه های چرا به روز رسانی شده و وضعیت بهره برداری از مراتع مورد بررسی قرار می گیرد. مراتع قشلاقی شهرستان سرخه مساحتی بالغ بر  70 هزار هکتار را شامل می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان سرخه هدف از اجرای این طرح را نظارت بر پروانه چرای دام به منظور شناسایی دامدارانی صورت می گیرد که ترک دادمداری کرده و باید دامدارانی که دارای دام هستند جایگزین آن ها شود.

راستین ابراز امیدواری کرد که با اجرای طرح پایش مرتع داران حقیقی شناسایی شده و بتوان با مشارکت بهره بردارن، جوامع محلی، افزون بر حفظ و احیا اکوسیستم مرتع از ظرفیت ها و پتانسیل های مراتع شهرستان در راستای توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و گردشگری و بهبود معیشت بهره برداران استفاده کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید