Iranian Agriculture News Agency

فرماندار شهرستان سمنان:

حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی وظیفه همگانی است

فرماندار شهرستان سمنان گفت: حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی وظیفه همگانی است.

حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی  وظیفه همگانی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان،  نادر فخری  در حاشیه بازدید از طرح ها و پروژه های منابع طبیعی شهرستان با اشاره به ظرفیت‌های خوب شهرستان در زمینه‌های منابع طبیعی، حفاظت از این عرصه‌ها را یک وظیفه همگانی عنوان کرد و اظهار کرد: جنگل‌ها، مراتع و منابع طبیعی میراث ماندگاریست که از نسل‌های گذشته به ما رسیده و همه باید در حفظ، نگهداری و انتقال آن به نسل‌های آینده کوشا باشیم.

وی با بیان اینکه باید با کمک دستگاه‌های متولی دست افراد سودجو از تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی کوتاه شود؛ افزود: بدون شک کاهش آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی نیاز به کمک همگانی مخصوصا ساکنین حاشیه جنگل‌ها و مراتع را دارد.

فرماندار سمنان در این دیدار عدالت در تخصیص اعتبارات را متناسب با میانگین استانی براساس شاخص‌های شهرستان از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی خواستار شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در این دیدار ضمن تشکر از فرماندار سمنان به خاطر حمایت از طرح‌های منابع طبیعی این شهرستان گفت: همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها در امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی یک ضرورت است.

جعفر مرادی حقیقی با بیان اینکه آبخیزداری سازنده‌ترین راهکار مقابله با خشکسالی است خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری و هدایت آب‌های سطحی علاوه بر کاهش خسارات ناشی از سیلاب‌های فصلی در تقویت منابع آبی و افزایش تولیدات دامی و کشاورزی نقش موثری دارد.

در این سفر ضمن طرح مسائل و مشکلات پیش‌روی توسعه شهرستان درحوزه منابع طبیعی، راهکار‌های اجرایی در جهت تسریع امور در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان نیز با بیان اینکه هدف از درختکاری ترویج فرهنگ حفاظت از طبیعت است، ابراز داشت: به‌منظور تأثیرگذاری بیشتر برنامه‌ها، مراسم هفته منابع طبیعی و آبخیزداری امسال با رویکرد مشارکتی و اجرای برنامه‌های نو و جذاب در دستور کار است.

معصومه منظمی با بیان اینکه تلاش می شود در انتخاب گونه ها برای تولید نهال، گونه های انتخابی یا شرایط آب و هوایی شهر سمنان کاملاً سازگار باشند، افزود: اهم گونه‌های موجود در نهالستان انواع سرو، کاج، زبان‌گنجشک، اقاقیا، ارغوان، توت، زیتون‌تلخ و سنجد، پده، ابریشم، عناب و ... را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: نهالستان شهید عموزاده سمنان یکی از دو قطب تولید نهال غیر مثمر در سطح استان به شمار می‌رود که همه ساله با توزیع نهال، نقش مهمی در تأمین نهال‌های موردنیاز برای توسعه فضای سبز استان را ایفا می‌کند.

فخری فرماندار شهرستان  سمنان  در پایان این بازدید و سفر از روند اجرای پروژه های منابع طبیعی ابراز رضایت کرد و افزود: خدمات ارزشمند نیروهای منابع طبیعی در اجرای پروژه های آبخیزداری و آّبخوان داری، طرح های نهال کاری و بیابان زدایی، توانمند سازی جوامع محلی، زمینه سازی  مشارکت بهره برداران و ایجاد اشتغال و غنی سازی مراتع باعث جلوگیری از بیابان زایی شده و در حفظ محیط زیست و کنترل سیلاب و گرد و غبار نیز اثرات مثبت زیادی داشته و  نسل های آتی نیز از مواهب اجرای این گونه طرحها بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید