Iranian Agriculture News Agency

"رضایی" در بازدید از پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی:

ضرورت ایجاد زنجیره دانشگاهی برای تولید داخلی مکمل‌های غذایی دام و طیور

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی بر ارتباط موسسات دانشگاهی با بخش‌های مختلف معاونت امور تولیدات دامی برای ایده‌پردازی و ایجاد یک زنجیره دانشگاهی در زمینه تولید داخلی داروها و مکمل‌های مورد نیاز بخش دام، طیور و آبزیان تاکید کرد.

ضرورت ایجاد زنجیره دانشگاهی برای تولید داخلی مکمل‌های غذایی دام و طیور

به گزارش خبرنگار ایانا، مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از پارک علم و فناوری گیاهان دارویی دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: باید حلقه‌های تولید در کشور به هم متصل شوند تا بتوانیم فاصله تولید و صنعت کشور با دنیا را کاهش دهیم.

وی با بیان این که حدود 11 میلیون تن شیر، 2.5 میلیون تن گوشت مرغ و یک میلیون تن تخم مرغ سالانه در کشور تولید می‌شود، تأکید کرد: این صنعت در کشور به نسبت دیگر صنایع در استفاده از دانش و تکنولوژی پیشرو است، بنابراین وسعت کار برای بخش دانشگاهی در این صنعت بسیار زیاد است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: رسانه ملی باید نتایج علمی به دست آمده از تحقیقات محققین را به مردم اطلاع‌رسانی کند که در این زمینه نیاز به تلاش بیشتر وجود دارد.

وی افزود: بسیاری از دستاوردهای تحقیقاتی محققین بخش کشاورزی در مکمل‌ها و داروهای دام و طیور استفاده می‌شود و لازم است دامداران با این دستاوردها آشنا شوند.

رضایی بر ارتباط موسسات دانشگاهی با بخش‌های مختلف معاونت امور تولیدات دامی برای ایده‌پردازی و ایجاد یک زنجیره دانشگاهی در زمینه تولید داخلی داروها و مکمل‌های مورد نیاز بخش دام، طیور و آبزیان تاکید کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید