Iranian Agriculture News Agency

آخر هفته بارانی در انتظار چهارمحال و بختیاری

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از ورود سامانه بارشی از اواخر روز پنج‌شنبه در استان خبر داد و گفت: این سامانه از روز جمعه و شنبه در اکثر نقاط استان فعال بوده و سبب بارش برف و باران خواهد شد.

آخر هفته بارانی در انتظار چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری ،مهران چراغپور در خصوص علل کاهش بارندگی در سال زراعی جاری در سطح چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: به‌صورت کلی، تغییر اقلیم چندساله در کشور، کاهش بارندگی را در رشته‌کوه زاگرس و بالطبع در استان به دنبال داشته است.

وی افزود: این تغییر نوع بارش‌ها را از برف در پاییز و زمستان به باران تغییر داده است و طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته بارش‌های بهمن‌ماه امسال کمتر از حد نرمال است، اما طبق نقشه‌ها اسفندماه، ماه پربارشی را خواهیم داشت.

 مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در ادامه از ورود سامانه بارشی از اواخر روز پنج‌شنبه در استان خبر داد و گفت: این سامانه از روز جمعه و شنبه در اکثر نقاط استان فعال بوده و سبب بارش برف و باران خواهد شد.

چراغپور شدت این سامانه بارشی را در حد متوسط عنوان و تصریح کرد: به دنبال این سیستم، لغزندگی جاده‌ها، اختلال تردد در محورهای کوهستانی را خواهیم داشت و به رانندگان توصیه می‌شود خودروهای خود را مجهز کرده و از صعود به ارتفاعات اجتناب کنند.

وی با اشاره به اینکه سامانه بارشی تا روز شنبه در استان فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: وقوع پدیده مه در روز یک‌شنبه هفته آینده و کاهش نسبی دما دور از انتظار نخواهد بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید